پدری با چهار پسر خود در جبهه‌های جنگ با تبهکاران

حکمت سلیمان حمو (۶٠ ساله) از آغاز انقلاب در صفوف ی.پ.گ جای گرفت. یکی از فرزندان وی در حین نبرد آزادسازی منبج به شهادت رسید و اکنون وی با چهار فرزند دیگر خود در سنگرهای مبارزه با اشغالگران و تبهکاران نبرد می‌کند

حکمت سلیمان حمو (۶٠ ساله) از آغاز انقلاب در صفوف ی.پ.گ جای گرفت. یکی از فرزندان وی در حین نبرد آزادسازی منبج به شهادت رسید و اکنون وی با چهار فرزند دیگر خود در سنگرهای مبارزه با اشغالگران و تبهکاران نبرد می‌کند

 

حکمت با آنکه شصت سال سن دارد اما در شش سال اخیر هم در جنگ دفاع از دستاوردها شرکت کرده و هم راننده تانکر است. وی برای مبارزان هم غذا می‌پزد.

 

سالمندترین مبارز در این جبهه حکمت سلیمان است، تمام مبارزان دیگر وی را خالو (دایی) خطاب می‌کنند. خالو حکمت یک دقیقه بیکار نمی‌نشیند. در کارزار آزادسازی منبج یکی از پسرانش به شهادت رسید. یکی دیگر از پسرانش هم در کارزار دیرالزور زخمی شد و اکنون در بیمارستان قامشلو تحت مداواست، پسر دیگر وی در جبهه جنگ با تبهکاران در دیرالزور شرکت دارد. دو پسر دیگر هم در صفوف مبارزان ق.س.د دارد و هر دو مشغول انجام وظایف انقلابی خود هستند.

 

لازم باشد آماده‌ام در هر عرصه‌ای کار کنم

خالو حکمت گفت:"الان راننده تانکر گازوئیل هستم. آماده‌ انجام هر وظیفه‌ای هستم. برای من آنچه مهم است خدمت به خلق است. به مواضع مقدم جنگ می‌روم. نیازهای مبارزان را تأمین می‌کنم و برمی‌گردم.

 

همراه با چهار پسرم به مبارزه ملحق شدیم. یکی از پسرانم در آزادسازی منبج شهید شد. پسران دیگر یا همراه با نیروهای ق.س.د و یا همراه با مبارزان ی.پ.گ علیه تبهکاران می‌جنگند. برخی به من یادآوری می‌کنند که دیگر پا به سن گذاشته‌ام. به آنان گفتم نباید همه کارها را برشانه جوانان بگذاریم. باید به آنان کمک کنیم.

 

اگر حملات ادامه یابد به عفرین می‌روم

یکی از رفقای صمیمی خالو حکمت، خبات قامشلو (۵٠) ساله است. پنج سال است به ی.پ.گ ملحق شده. خبات می‌گوید:"آنجا که به ما نیاز باشد می‌رویم، هر روز تبهکاران شکست‌های بیشتری را متحمل می‌شوند. اگر حملات به عفرین ادامه یابند به آنجا می‌رویم."

 

حمله ترکیه برای انتقام شکست تبهکاران صورت گرفت

خالو حکمت می‌گوید:"اراده تبهکاران را شکستیم. دولت ترکیه شاهد شکست تبهکاران تحت فرمان خود بود. به همین دلیل هم به عفرین حمله‌ور شد." ایشان افزود:"آشکار می‌گویم:"هیچ نیرویی یارای شکست ما را ندارد. تأکید کنم که اراده کردها شکست‌ناپذیر است"

 

خبات قامشلو به سخنان خالو حکمت افزود:"باید پوزه اردوغان را به خاک مالید. سهم اردوغان در برابر ما همیشه شکست بوده است. ما می‌دانیم که چگونه به پیروزی می‌رسیم."