پیکرهای ٢۴ شهید مقاومت عفرین طی مراسمی باشکوه تشییع شد

امروز صدها تن از شهروندان عفرین به منظور شرکت در مراسم خاکسپاری شهید اوستا خابور و ۲۳ تن از مقاومتگران عفرین در مقابل بیمارستان آورین عفرین تجمع کردند.

امروز صدها تن از شهروندان عفرین به منظور شرکت در مراسم خاکسپاری شهید اوستا خابور و ۲۳ تن از مقاومتگران عفرین در مقابل بیمارستان آورین عفرین تجمع کردند.

 

شهروندان پس از تحویل گرفتن پیکر شهدا در خیابانهای عفرین راهپیمایی کردند و با سردادن شعار به مقاومت مبارزین درود فرستادند.

 

مراسم با اعلام یک دقیقه سکوت در احترام به شهدای راه آزادی کردستان آغاز شد. سپس آسیه عبدالله رئیس مشترک مجلس جامعه‌ی دمکراتیک تَو-دَم در سخنانی اظهار کرد:"امروز ده روز است که شهروندان عفرین در مقابل حملات ارتش غاصب ترکیه و مزدورانشان مقاومت می‌کنند و در این را مبارزان را یاری می‌رسانند. ارتش ترکیه در مقابل شهروندان غیرنظامی از تکنولوژی مدرن نظامی استفاده می‌کند و با تانک و جنگنده های خود به روستاها یورش می‌برد، اما با مقاومت مبارزان ما ارتش ترکیه موفق به برداشتن یک گام به عفرین نشده است."

 

در ادامه ی مراسم پدر شهید نیازی سیدو سخنرانی کرد و گفت: "به ارتش اشغالگر ترکیه می‌گوییم که از آنها هیچ ترسی نداریم و آزادیخواهان هرگز شکست نخواهند خورد."

 

در ادامه کاروان شهیدان به سمت قبرستان شهید اوستا در روستای کفر شیله منتقل شد و پیکر شهدای غیرنظامی نیز به شهرک دیرجماله انتقال یافت.

 

اسامی شهدا به این شرح می‌باشد:

۱.بهجت حمو(دل پاک)

۲.ابراهیم علی(آلان)

۳.احمد منان(دشتی)

۴.زکریا قهوه(زکریا)

۵.زلوخ حمو(اوستا خابور)

۶.نچیروان عبدو(جوان برخودان)

۷.محمد محمد(باکور روژاوا)

۸.محمد علی(هردم)

۹.عمر رشو(بوتان)

۱۰.امینه اسماعیل(آمارا عفرین)

۱۱.عبدالله هابیل(باز )

۱۲.روژهات عفرین

۱۳.روژهات موسی

۱۴.محمد هادی(باشور سوران)

۱۵.عمر بکر(جوان عفرین)

۱۶.محمد سکو(زردشت)

 

اسامی شهدای غیر نظامی

 

۱.حوریه گنجو

۲.فاطمه عبدالرب

۳.هنادی گنجو

۴.حسن گنجو

۵.حسین علی

۶.روان اسوذ

۷.کمال گنجو(کودک )