هلال احمر کوردستان برای کمک به مردم لبنان بسیج شده است

هلال احمر کوردستان دو کمپ امدادی را برای کمک به مردم لبنان راه اندازی کرد، یکی در کوبانی و دیگری در عین عیسی. همچنین آمبولانس‌هایی در دو ایست بازرسی بین دولت دمشق و اداره خودمدیریتی آماده شده است.

یک سال از جنگ اسرائیل و حماس می‌گذرد که در نتیجه آن حمله به لبنان نیز رخ داد و جنگ شدیدی در آنجا جریان دارد. هزاران نفر از لبنان به منطقه اداره خودمدیریتی در شمال و شرق سوریه فرار کرده و آنجا را به عنوان پناهگاه می‌بینند. بر اساس آمار ستاد بحران ایجاد شده توسط اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه، تا کنون ۱۷ هزار و ۵۵۸ نفر از لبنان به منطقه آمده‌اند.

برای پناهندگان از لبنان، بسیاری از سازمان‌ها بسیج شدند و شروع به جمع آوری کمک کردند. در کوبانی چادر امدادی توسط هلال احمر کوردستان در میدان زن آزاد افتتاح شد و مردم فوج فوج به سمت چادر آمده تا به پناهندگان لبنانی کمک کنند.

عبدی العلی یکی از اعضای اورژانس هلال احمر کوردستان نیز درباره چادر امدادی صحبت کرد و گفت: «هنوز برنامه‌های بعدی برای کمک به مردم لبنان داریم. این کمپ برای پناهندگانی است که از جنگ فرار می‌کنند و ما می‌توانیم در این راه به آنها کمک کنیم. ما به عنوان هلال احمر کوردستان دو کمپ افتتاح کرده‌ایم که یکی در کوبانی و دیگری در عین عیسی است. ما همچنین آمبولانس‌های خود را برای مردم لبنان آماده کرده‌ایم. آمبولانس‌ها و اتاق‌های اورژانس سیار در دو طرف مناطق تحت کنترل دولت دمشق و اداره خودمدیریتی قرار دارند. از آنجا، زمانی که پناهندگان عبور می‌کنند، بیماران معالجه می‌شوند و اداره خودمدیریتی از آنها استقبال می‌کند. این تنها گام‌های اولیه ما است، ما هنوز گام‌های دیگری خواهیم داشت و بسیاری از پروژه‌های کمک رسانی دیگر را برای مردم لبنان آماده خواهیم کرد. این کمک‌ها به مردم پناهنده ارائه خواهد شد.»

نسرین محمد شیخو عضو هلال احمر کوردستان نیز از آمادگی همه بخش‌ها خبر داد و گفت: «دو روز است که چادر برپا کرده‌ایم. این چادر برپا شد تا بتوانیم به آنها کمک کنیم. ما به عنوان اعضای هلال احمر آماده هرگونه کمک هستیم.»