بسه خوزات: اردوغان از نابودی [کرد] بحث می‌کند اما خود در حال نابودی‌ست

رییس‌مشترک ک.ج.ک بسه خوزات در دیداری با یکی از تلویزیون‌های ترک زبان، به شرایط منطقه‌ای و نیز وضعیت کرد در باکور کردستان پرداخته است. بسه خوزات اظهار می‌دارد اردوغان در شرایطی از نابودی جنبش ازادیخواهی کردها سخن به میان می‌آورد که خود در حال نابودی‌ست

رییس‌مشترک ک.ج.ک بسه خوزات در دیداری با یکی از تلویزیون‌های ترک زبان، به شرایط منطقه‌ای و نیز وضعیت کرد در باکور کردستان پرداخته است. بسه خوزات اظهار می‌دارد اردوغان در شرایطی از نابودی جنبش ازادیخواهی کردها سخن به میان می‌آورد که خود در حال نابودی‌ست

 

رییس‌مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان بسه خوزات در این دیدار تلویزیونی به وضعیت اخیر منطقه خاورمیانه و جنبش‌‌های ازادیخواهی پرداخته می‌گوید: برای اولین بار در تاریخ، خاورمیانه پس از ۵ هزار سال در تلاش است تا خود را به آزادی برساند. خوزات از خاورمیانه به‌عنوان مهد تشکیل نظام دولت‌گرایی یاد کرده و می‌گوید، زنان برای اولین بار در این تاریخ ۵ هزار ساله خود را به سطحی از مبارزه رسانده‌اند که می‌توان گفت به سوی آزدی قدم برمی‌دارند. معمار این فلسفه نیز رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان می‌باشد و در این فلسفه زنان به سطحی از آگاهی و مبارزه رسیده‌اند که هم‌اکنون می‌توانند صراحتاً ایده‌های خود را به زبان آورده و در امور سیاسی دخالت نمایند.

 

بسه خوزات در این دیدار تلویزیونی به انقلاب روژاوی کردستان پرداخته و گفته است: انقلاب روژاوا، تأثیرات خود را به‌صورت مستقیم بر زنان آسوری، سریانی، عرب، ترکمن و ... نیز گذاشته است و این مبارزات روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شوند. خوزات به نقش پیشاهنگ زنان در انقلاب روژاوا نیز اشاره کرده و اذعان داشته که هم‌اکنون زنان هر روز به صفوف ق.س.د (ائتلاف نیروهای سوریه دمکراتیک) می‌پیوندند و در مقابل ظلم داعش مستقیماً به مبارزه می‌پردازند.

 

رییس‌مشترک شورای رهبری ک.ج.ک بسه خوزات در ادامه اظهارات خود به وضعیت سیاسی باکور کردستان و حملات دولت آ.ک.پ به کردها اشاره کرده و تأکید کرده است که باوجود فشارها، سرکوب‌ها، زندانی نمودن‌ها و دیگر موانعی که اردوغان و دولتش بر سر راه مبارزات آزادیخواهی کردها قرار می‌دهند، جنبش آزادیخواهی کردها روزبه‌روز قوی‌تر و مستحکم‌تر می‌شود. اردوغان درحالی ادعای نابودی کردها را دارد که خود در شرایط مطلوبی به‌سر نمی‌برد و حاکمیت‌اش در حال نابودی‌ست. ادبیات اردوغان و آ.ک.پ بر پایه جنگ ویژه استوار است. اگر نگاهی به تمامی بیانیه‌ها و اظهارات آن‌ها بیاندازیم می‌بینیم که تمام کلامشان این‌ست: در حال نابودی هستند، آن‌ها را نابود می‌کنیم، در آینده‌ای نزدیک نابود خواهند شد و ... .

 

بسه خوزات به سیاست‌های حزب حاکم ترکیه در قبال جنبش آزادیخواهی خلق کرد اشاره کرده و کفته است: آ.ک.پ هیچ پایبندی اخلاقیای که جنگ ندارد. بیش از دو سال است که جنگ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی وارد مرحله‌ای دیگر شده است. در این مدت رژیم آ.ک.ب به هیچ یک از قوانین اخلاقی پایبند نبوده و بیشترین فشارها را بر خلق کرد وارد آورده است. در این جنگ جنایت‌کارانه عمل می‌کنند. اما در نهایت اردوغان و تمامی نژادپرست‌های ترکیه باید در برابر این اعمالشان حساب پس دهند.

 

بسه خوزات رییس‌مشترک شورای رهبری ک.ج.ک گفته است با این سیاست‌ها، رژیم اردوغان و آ.ک.پ هرگز راهی بهسوی موفقیت نخواهند داشت. آن‌ها معیارهای اخلاقی را هرگز قبول ندارند و همین امر نهایتاً باعث شکست آن‌ها خواهد شد.

 

 

بسه خوزات رییس‌مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان –ک.ج.ک در انتهای اظهارات خود به بررسی اوضاع سیاسی احزاب و جریان‌های داخلی ترکیه پرداخته و ضمن انتقاد از حزب جمهوری‌خواه خلق – ج.ه.پ، این حزب را حزبی خوانده است که دارای ذهنیت نژادپرستانه می‌باشد و هم‌اکنون به تمامی در خدمت اهداف و سیاست‌های آ.ک.پ قرار گرفته است. با این وضعیت نمی‌توان اوضاع خوبی را برای این حزب متصور شد.

 

رییس‌مشترک شورای رهبری ک.ج.ک هم‌چنین به مبارزات نیروهای ه.پ.گ/یژاستار در مابل ارتش ترکیه اشاره کرده و ضمن درود فرستادن به تمامی این مبارزان، تأکید کرده است که این مبارزات هم‌چنان ادامه خواهند یافت.