ابرو گونای: در راهپیمایی بسوی اسکله امرالی آزادیخواهان باید مشارکت کنند

ابرو گونای تمامی دموکراسی‌خواهان را به شرکت در راهپیمایی علیه منزوی‌سازی در امرالی ترکیه دعوت کرد

 

از ماه مارس پارسال تاکنون تاکنون که بیش از پانزده ماه از آن می‌گذرد از سرنوشت رهبر عبدالله اوجالان و سه زندانی دیگر محبوس در جزیره امرالی ترکیه هیچ خبری به دست نیامده است. سخنگوی حزب دمکراتیك خلق‌ها امروز در یک کنفرانس خبری خواستار مشارکت عمومی در تظاهراتی شد که هدفش گشودن هرچه زودتر درهای امرالی است.

سخنگویان کنگره جامعه دمکراتیك، حزب مناطق دمکراتیك، فدراسیون حمایت از خانواده زندانیان سیاسی و جنبش زنان آزاد دیروز در یک کنفرانس خبری اعلام کردند روز یکشنبه ٢٢ خردادماه یک راهپیمایی بسوی بندر شهر بورسای ترکیه به منظور اعتراض به منزوی‌سازی در امرالی برگزار خواهد شد.

ابرو گونای سخنگوی حزب دمکراتیك خلق‌ها در کنفرانس خبری امروز در دفتر اصلی حزبش در آنکارا تصریح کرد هر وقت درهای ملاقات و گفتگو باز شوند، آنزمان است که می‌تواند گفت فرهنگ دموکراسی در ترکیه ارتقا یافته است.

او به مواضع رهبر اوجالان طی ٢٢ سال اسارت اشاره کرد و گفت هیچ وقت از امرالی پیشنهادی علیه هیچ اجتماعی مطرح نشده است. در امرالی هرگز تابلوی سیاهی برای آینده ترسیم نشد و همواره شاهد پیشنهادهای سازنده برای دمکراسی بودیم. منزوی‌سازی آقای اوجالان اکنون به قطع کامل ارتباطات رسیده است. سیاست منزوی‌سازی به همه عرصەها تسری یافته و تقریبا همه اجتماع را در بر گرفته است. بنابراین تلاش علیه منزوی‌سازی در امرالی یک وظیفه اجتماعی بوده و نسخه دمکراتیك رهائی است."

سخنگوی ه.‌د.پ عموم دمکراسی‌خواهان را به شرکت در راهپیمایی ٢٢ خردادماه دعوت کرد و از دولت ترکیه خواست با رعایت قانون دیوان عالی حقوق بشر اروپا، ضـمن لغو مجازات حبس ابد، زندان امرالی را برای همیشه تعطیل کند.