اعلام حمایت ۶ حزب باکور کوردستان و ترکیه از حزب دمکراتیک خلق‌ها

حزب مناطق دمکراتیک، حزب انقلابی، حزب سوسیالیست فرودستان، پلتفرم حمایت سوسیالیستی، حزب بازتاسیس سوسیالیسم و حزب چپگرای سبز در اعتراض بە حملات صورت گرفتە علیە ه.د.پ از تمام نیروهای انقلابی و کارگری و دمکراسیخواە درخواست کردند کە از این حزب حمایت شود.

حزب مناطق دمکراتیک، حزب انقلابی، حزب سوسیالیست فرودستان، پلتفرم حمایت سوسیالیستی، حزب بازتاسیس سوسیالیسم و حزب چپگرای سبز در رابطە با حملە صورت گرفتە بە دفتر مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها بیانیە مشترکی را صادر کردند. در این بیانیە آمدە است کە با حملات نژادپرستانە بە دفتر مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها، مرحلە دیگری از حملات بە این حزب مانند دورە‌ای کە دنیز پویراز بە قتل رسید،‌ ‌آغاز شدە است و این حملات همراە با پروندە در دست بررسی تعطیلی این حزب و پروندە کوبانی نشان از افزایش فشارها بر این حزب است.

در بخش دیگری از این بیانیە مشترک آمدە است کە این حملات برای بە سکوت واداشتن حزب دمکراتیک خلق‌ها بودە و در ادامە می‌افزاید: حاکمیت سیاسی تلاش می‌کند تا با تعطیلی حزب دمکراتیک خلق‌ها یا بی اثر کردن این حزب در عمل مانع از شرکت این حزب در انتخابات شود. حزب دمکراتیک خلق‌ها در مقابل افتادن کامل کشور بە دست فاشیسم بزرگترین مانع بە شمار می‌رود. بە همین دلیل حملات از پیش طراحی شدە علیە حزب دمکراتیک خلق‌ها، در واقع حملاتی هستند کە علیە تمام نیروهای دمکراسی و تمام صلح‌طلبان و آزادیخواهان، کارگران و فرودستان و خلق‌های دیگر صورت گرفتە است. تهدید عایشە اجار باشاران، سخنگوی مجلس زنان حزب دمکراتک خلق‌ها در نتیجە دشمنی بلوک فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ علیە زنان است.

درخواست از نیروهای دمکراسیخواە

در ادامە این بیانیە آمدە است کە صیانت از حزب دمکراتیک خلق‌ها شرط دفاع از دمکراسی، آزادی و برابری بودە و از تمام نیروهای کارگری و دمکراسیخواە درخواست شدە است کە: باید با تمام نیروی خود، در مقابل این حملات موضعگیری کردە و خنثی کردن این حملات معیار دمکراسی‌خواهی ما است. لازم است هیچ کس شک نداشتە باشد کە ما با تمام نیروی خود از حزب دمکراتیک خلق‌ها حمایت و دفاع می‌کنیم. ارادە خلق‌ها، کارگران و فرودستان سازماندهی شدە نمی‌تواند خفە سود. زیرا حزب دمکراتیک خلق‌ها حزب امید است. هیچ نیرویی نمی‌تواند یک خلق سازماندهی شدە را از میان بردارد.

همزمان با انتشار این بیانیە، حزب کمونیست ترکیە نیز همراە با هیاتی از این حزب با مقامات حزب دمکراتیک خلق‌ها در دفتر مرکزی ه.د.پ دیدار کردند. همچنین قرار است تا ساعاتی دیگر نمایندگان EHP و KESK و دبیرکل EMEP نیز با مسئولان حزب دمکراتیک خلق‌ها دیدار کنند.