فراخوان هاروت ساسونیان به افکار عمومی؛ علیه اردوغان متحد شوید

هاروت ساسونیان ویراستار ارمنی روزنامه " California Queer" می‌گوید، اگر در مقابل اردوغان واکنشی نشان داده نشود او مناطق دیگری را اشغال کرده و ساکنان را قتل‌عام خواهد کرد. هاروت ساسونیان از خلق‌های منطقه و افکار عمومی دعوت کرد که علیه اردوغان متحد شوند.

رژیم اشغالگر ترک به اقدامات خود برای بازگرداندن دوره عثمانی ادامه می‌دهد. رژیم ترک برای رسیدن به اهداف خود به ایجاد فتنه در میان ساکنان منطقه پرداخته و در این راستا بخشی از خاک سوریه، عراق، لیبی، ارمنستان، یونان و چند نقطه دیگر را اشغالگر کرده است.

رژیم ترک از طریق آواره کردن ساکنان این مناطق و تحمیل فرهنگ و زبان ترک بر آنان سیاست تغییر دمگرافی مناطق اشغالی را به پیش می‌برد. این سیاست با همکاری سازمان‌‌هایی همچون "گرگ‌های سفید"، تبهکاران داعش، جبهه النصره، تیم‌های سعادت، تبهکاران سوری-ترکمن، اویغور و اُزبک در حال اجراست.

طیب اردوغان رئیس جمهور رژیم اشغالگر ترک از 'بهار عربی' برای منافع خود بهره گرفت. او در سوریه، مصر، لیبی و تونس از بنیادگرایان اسلامی حمایت کرد، سیاست‌های او در این کشورها با نارضایتی عمومی روبرو شدند.

اردوغان به سیاست‌های خصمانه خود اداره خودگردان علیه شمال و شرق سوریه که کوردها و عرب‌ها مدیریت آنرا در دست دارند ادامه می‌دهد. زنان و مردان مبارز کورد با موضع قاطع خود این مناطق را از تروریسم داعش و همکاران اردوغان پاکسازی کردند و اداره آنرا به غیرنظامیان واگذار نمودند. دولت ترکیه درصدد است تا با تهدید، تغییر دمگرافی مناطق اشغالی همچون عفرین، سریکانی و گری‌سپی از طریق اسکان پناهندگان سوری در این مناطق و آواره‌کردن ساکنان اصیل آن دستاوردهای اداره خودگردان را از میان بردارد.

اردوغان از میراث عثمانی‌ها در قتل‌عام ارامنه بهره گرفته و تاکنون از پذیرش این جنایت بشری سر باز زده است. او امروز سیاست‌ عثمانی‌ها در قتل‌عام کوردها، عرب‌ها، سریانیان و ارامنه در سوریه، عراق، لیبی و ارمنستان را پی می‌گیرد.

'اردوغان ظالم است'

هاروت ساسونیان ویراستار ارمنی روزنامه "کالیفرنیا کوئیر" در گفتگو با خبرگزاری هاوار در خصوص تهدیدات رژیم فاشیست ترک و دیکتاتور حاکم بر ترکیه می‌گوید:"اردوغان یک ستمگر است. تنها با زور می‌توان افرادی مانند اردوغان را متوقف کرد. لازم است قربانیان این رژیم علیه دولت ترکیه متحد شوند. اعضای این ائتلاف شامل عرب، کورد، ارمنی، آسوری، قبرسی، یونانی، ایرانی، عراقی، روسی، سوریه، سریانی و ایزدی باشند. اگر این‌ها متحد گردند می‌توانند از خود دفاع کنند و اقدامات رژیم ترک را نقش بر آب کنند."

'راه عثمانی‌ها را در پیش گرفته است'

رویه عثمانی نو، تکرار شیوه سابق است که بشریت را با فاجعه‌ای بزرگ مواجه کرد. نازی‌ها با تقلید از عثمانی‌ها دست به ژنوساید یهودی‌ها زدند.

هاروت ساسونیان از طیب اردوغان به عنوان "هیتلر زمانه" و ترکیه را "آلمان نازی امروز" نام برده و می‌افزاید:"آ.ک.پ با حمایت از تمامی جنبش‌های بنیادگرای رادیکال در سراسر جهان با حزب فاشیست م.ه.پ به ائتلاف دست زده است."

ساسونیان با انتقاد از کشورهای اروپایی گفت:"مسئله اردوغان این است که خود را بزرگ می‌پندارد، خود را سلطان و خلیفه می‌بیند. دولت‌های بزرگ این مورد را نادیده می‌گیرند و به او سلاح می‌دهند. باید ترکیه را مورد تحریم قرار دهند. نباید هیچ کشوری به ترکیه سلاح بفروشد. همچنین لازم است ترکیه از ناتو اخراج شود."

 هاروت ساسونیان افزود:"به تاریخ نگاه کنیم، در دوره عثمانی‌ها این رژیم میان دولت‌های اروپایی به فتنه دست می‌زد، از هر دو سو بهره می‌برد. لازم بود اروپا مرزی را برای خصومت عثمانی‌ها تعیین می‌کردند. پس از جنگ جهانی اول زمانیکه دولت‌های اروپا به عثمانی‌ها حمله کردند لازم بود که اجازه نمی‌داد که کسی مثل آتاتورک با نابودی کوردستان و ارمنستان دولت خود را اعلام کند. دولت‌‌های اروپایی اجازه دادند که ترکیه یکبار دیگر سر کثیف خود را بلند کند."

در رابطه با رابطه عثمانی نوین با جمعیت اتحاد و ترقی گفت:"به آسانی می‌توان گفت که اردوغان تداوم جنبش ترکیه الفتات (دوشیزه ترکیه) است."

هاروت ساسونیان ویراستار ارمنی روزنامه کالیفرنیا کوئیر در پایان هشدار داد:"اگر علیه ترکیه از قوه قهریه استفاده نشود، مناطق دیگری را اشغال کرده و انسان‌های بیشتری با ظلم  و شکنجه روبرو خواهند بود."