تصویر

ه‌پ‌گ یاد و خاطره شهدای متینا را گرامی داشت

ه‌پ‌گ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳ گریلا که در متینا به شهادت رسیدند، گفت: «بار دیگر بر این قول تاکید می‌کنیم که مبارزه شهدای‌مان را راهنمای خود خواهیم کرد.»

بیانیه‌ی شهدا

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است:

«ما یاد و خاطره مبارزان ارزشمند آپویی خود سُرخین، اَزدا و الیاس را که در حمله دشمن در منطقه متینا در تاریخ ۲۹ جولای ۲۰۱۸ تا آخرین لحظه از فلسفه زندگی آزاد کوتاهی نکردند، گرامی می‌داریم.

رفیق ما سُرخین، زن دلیر و شجاع منطقه سرحد، فرمانده یژا استار که برای کاهش درد و رنج مردم ما و برای ساختن یک میهن آزاد به صفوف گریلا پیوست، با طبیعی بودن، صمیمیت و مشارکت صادقانه‌اش در صفوف گریلا الگویی برای همه رفقایش بود. همه رفقای او می‌خواستند همراه با او بجنگند و زندگی کنند. او وظیفه پیشگامانه خود را در طول مبارزات گریلایی ۱۲ ساله‌اش که موفقیت‌های فراوانی را در آن گنجاند به انجام رسانده و با مواضع صریح و مبارزه خود در امتداد خط‌ مشی زن آزاد، با مشارکتش رفقایش را به انسجام فکری سوق می‌داد و به انگیزه مبارزه برای همه رفقایش مبدل شد. او با ایفای وظیفه خود در دفاع شجاعانه و فداکارانه از مردم ما علیرغم سخت‌ترین شرایط و ناممکن‌ها، با شهامت و فداکاری ثابت کرد که پیروزی با مبارزه در امتداد خط فداکاری امکان‌پذیر است. رفیق ما سُرخین که آموزش بسیاری از رفقایش را برعهده گرفت و تضمین کرد که خط زندگی آزاد توسط همه رفقایش اتخاذ و عمل شود، همه وظایف خود را از این جهت با موفقیت به انجام رساند. ما به عنوان جانشینان رفیق سُرخین که هر لحظه‌اش را در صفوف گریلا به طور کامل و معنادار زندگی کرد، قول خود را تکرار می‌کنیم که به یاد او وفادار خواهیم ماند.

رفیق ما اَزدا که توانست در شخص خود فرهنگ کهن و غنی منطقه بوتان را نمایندگی کند، با اتخاذ موضع مصمم زنان بوتان در برابر اشغالگران و استعمارگران، به مبارزات آزادیخواهانه پیوست. او آگاهانه انتخاب کرد و زیبایی، سادگی و صداقتی را که در تمام جزئیات زندگی گریلایی که در آن شرکت داشت کشف کرد و هدف اصلی زندگی خود قرار داد. رفیق ما اَزدا آنگونه که می‌اندیشد و بر اساس آن زندگی می‌کرد، با این ویژگی در قلب همه رفقای خود جای گرفته و توانست به یک مبارز نمونه پاژک تبدیل شود. رفیق ما که در بسیاری از عرصه‌های مناطق حفاظتی مدیا از زاگرس گرفته تا بهدینان جنگید، در هر منطقه‌ای که حضور داشت، توانست هویت یک زن آزاد را نمایندگی کند. ما به عنوان رفقایش بر عهد خود تاکید می‌کنیم که همیشه خط مبارزه رفیق اَزدا را پایه و اساس قرار خواهیم داد و قطعاً به پیروزی که بزرگترین هدف شهدای ماست دست خواهیم یافت.

رفیق ما الیاس که از منطقه بازید، یکی از مراکز مهم میهن‌مان کوردستان که با قیام‌ها، مقاومت‌ها و شخصیت‌های تاریخی که در آغوشش پرورانده است به صفوف آزادی پیوست و به امیدهای آزادی‌خواهی مردم ما که از آغوش آن برآمده است پاسخ داد. با مبارزه‌اش در صفوف گریلا همیشه می‌خواست شایسته انتظارات مردم ما باشد. رفیق ما الیاس که حضور در هر جایی که مبارزه ما نیاز داشت را به عنوان یک اصل اساسی پذیرفت و با تمام فعالیت‌هایش این را ثابت کرد، توانست با این ویژگی به یک مبارز نمونه تبدیل شود. رفیق ما که همیشه خود را برای جای گرفتن در سخت‌ترین عرصه‌های مبارزه پیشنهاد می‌کرد و اصل سبک کردن بار رفقایش را در پیش می‌گرفت، با این موضعش احترام و محبت همه رفقا را به خود جلب کرد. رفیق ما الیاس، یک گریلای آزادی شایسته که در مدت کوتاهی در مبارزات آزادی ما که خود را وقف آن کرده بود، پیشرفت چشمگیری داشت، با شخصیت صادق، صمیمی، طبیعی و متواضع خود در قلب همه رفقایش جایگاهی پیدا کرد.

ما به خانواده‌های ارزشمند رفقایمان سُرخین، ازدا و الیاس که افتخار جنگیدن در کنار هم به عنوان رفقایشان را داشتیم، مردم میهن‌دوست ما در دیگور، سلوپی و بازید و همه مردم کوردستان تسلیت می‌گوییم و بار دیگر بر این قول تاکید می‌کنیم که مبارزه شهدای‌مان را راهنمای خود خواهیم کرد.

 

مشخصات رفقای شهید ما  به شرح زیر است:

نام سازمانی: سُرخین چیا

نام و نام خانوادگی: قدر دومان

محل تولد: قَرس

نام مادر - پدر: پریشان- غفار

تاریخ و محل شهادت: ۲۹ جولای ۲۰۱۸ / متینا

*****

*****

****

******** **********

نام سازمانی: اَزدا فَراشین جودی

نام و نام خانوادگی: حیات توران

محل تولد: شرنخ

نام مادر - پدر: فانیه- بهاالدین

تاریخ و محل شهادت: ۲۹ جولای ۲۰۱۸ / متینا

*******

********* ***********

نام سازمانی: الیاس آیدین گول

نام و نام خانوادگی: صباح‌الدین تانری‌وَردی

محل تولد: استانبول

نام مادر - پدر: یوکسَل- امین

تاریخ و محل شهادت: ۲۹ جولای ۲۰۱۸ / متینا»

*******

********* **********