پلیدی و پلشتی رژیم ترکیه: جمعیت‌های 'اجاق' و هم‌کاسه‌های آنان

جمعیت‌هایی با نام 'اجاق' که از سوی آ.ک.پ برای توزیع مواد مخدر، فحشا، پولشویی و أمور نظامی ایجاد کرده است در کوردستان به قتل‌‌عام فرهنگی و فیزیکی می‌پردازند.

ائتلاف فاشیستی آ.ک.پ-م.ه.پ به عنوان یک حکومت جنگی بر اریکه قدرت تکیه کرده است. جنگ این ائتلاف با کوردها ساده نیست؛ جنگیست که با هدف ایجاد جنگ داخلی، نابودی اپوزیسیون و کوردها از لحاظ فرهنگی و فیزیکی به نتایج مد نظر خود دست یابد. این ادعایی بی‌أساس نیست. در کوردستان همزمان با فقر، خبرچینی، فحشا و مواد مخدر، همچنین سازمان‌های شبه‌نظامی شیوه‌های گوناگون قتل‌عام فیزیکی را بر خلق کورد تحمیل می‌کنند. رویدادهای اخیر در میان برخی خانواده‌ها در جزیر (باکور کوردستان) که به عنوان یک رخداد عادی میان چند خانواده نشان داده شد، در واقع بیانگر روابط میان خانواده‌های همکار رژیم استعمارگر ترکیه و خانواده‌های میهن‌دوستان نزدیک به جنبش آزادیبخش کوردستان می‌باشد.

جلیل بگداش؛ همدم سلیمان سویلو

حکومت فاشیست ترک با دادن اختیار تام به سلیمان سویلو، او را موظف به فراهم کردن زمینه جنگ و بحران در جغرافیای کوردستان کرده است. به همین دلیل است که با برخی از خانواده‌ها با محافظت نیروهای پلیس در مقابل ساختمان ه.د.پ مستقر شدند. فردی به نام جلیل بگداش که سردسته این خانواده‌هاست، به فعالیت‌های مافیایی در شهر آمد می‌پردازد و همچون سلیمان سویلو رفتار می‌کند.

جمعیت‌هایی که در یک روز مثل قارچ سر بیرون کشیدند

همچنین چماقداران پلیس رسمی و غیررسمی در إدارات امنیتی، در شهرهای مختلف باکور کوردستان با تبهکاران هماهنگ عمل می‌کنند و در لوای 'جمعیت‌های اجتماعی غیردولتی' اقدام به تشکیل جمعیت می‌کنند. این جمعیت‌ها جامعه کورد را تهدید کرده و آسیمیلاسیون را ترویج می‌دهند، همچنین انفعال را بر جامعه تحمیل می‌کنند. ا‌غلب این جمعیت‌ها در زمان شبه کودتای مدیریت شده اردوغان در ۱ ژولای ۲۰۱۶ اعلام موجودیت کردند. این واقعیت را در وبسایت‌های آنان می‌توان دید. در صورت انجام تحقیقات گسترده مشاهده خواهد شد که چند جمعیت در یک روز به وزارت کشور مراجعه کرده‌اند. تعداد آن نیز حدود ۴۰ جمعیت می‌باشد.

به اقدامات پلیدی دست می‌زنند

در میان این جمعیت‌ها ما تنها به نام آنانی که عنوان 'اجاق' را بر خود گذاشته‌اند مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. بجز آنان ده‌ها جمعیت وجود دارند که به سیاست‌های پلید رژیم استعمارگر ترکیه در کوردستان خدمت می‌کنند. اما بخش کوچکی از 'اجاق'ها قبل از شبه‌ کودتا و اغلب آنها نیز پس از خیمه‌شب‌ بازی کودتای اردوغان اعلام موجودیت کردند. این جمعیت‌ها در آغاز به بهانه 'ممانعت از تأثیرگذاری کودتا' و در راستای ایجاد نیروهای شبه‌نظامی تأسیس شدند، اما اکنون به فعالیت‌های دیگری همچون پولشویی، مشارکت در آموزش‌های نظامی، مشارکت در حملات سازماندهی شده دولت ترکیه علیه خلق کورد، تجارت فحشا، تجارت مواد مخدر و خبرچینی در شهرهای کوردستان می‌پردازند.

خانواده‌های انصاری‌اوغلولار و آرزواوغلولار

جمعیت‌های موسوم به اجاق از گذشته از طریق خانواده‌های وابسته به رژیم شبکه خود را گسترش داده‌اند. به عنوان مثال کار مافیایی پولشویی، تجارت مواد مخدر و فعالیت‌های مشابه در آمد از سوی اعضای خانواده انصاری‌اوغلولار و آرزواوغلولار انجام می‌شوند. دو عضو این خانواده‌ها به عنوان نماینده آ.ک.پ در مجلس ترکیه جای گرفته‌اند؛ غالب انصاری‌اوغلو و قطب‌الدین آرزو. این جمعیت‌ها بسیاری از شهرهای کوردستان را هدف فعالیت‌های چرکین خود قرار داده‌اند. در شهرهای شرنخ، گور و الیح پلیس، سرباز، جاش‌ها و همکاران آنان از طریق این جمعیت‌ها مدیریت می‌شوند.

خانواده مزدور 'بارکن'

ابراهیم بارکن نامی آشناست، او چند روز پیش در سلوپی زنی به نام ساکینه کولتر را با چاقو به قتل رساند، سپس صورت این زن را سوزانده و آنرا به خیابان پرتاب کرد. قاتل و متجاوز ابراهیم بارکن یک فرد عادی نیست و بدون دلیل به این جنایات دست نمی‌زند. خانواده او اهل سلوپی شهرک باشقرملی می‌باشند. این خانواده هیچ زمانی از نیروهای چپگرا و یا اپوزیسیون حمایت نکرده است. از زمان افزایش أحزاب همیشه از جریان‌های بنیادگرا و فاشیست ترک همچون، دپ، م.ه.پ، م.س.پ، د.ی.پ، آناپ و آ.ک.پ حمایت کرده است. خانواده‌ای مزدور که در نهاد و سازمان‌های وابسته به دولت جا خوش کرده است. ابراهیم بارکن خود در مدیریت شهر دست دارد. بارکن حتی یک روز به تنهایی به محل کار نرفته است. رژیم ترک برای پاداش به نوکری او را در اداره أمور ویژه به کار گماشته است. علی‌رغم اینکه از مدت‌ها پیش به سر کار نمی‌رود اما ماهانه حقوق خود را دریافت و از مزایای دولتی بهره‌مند می‌شود.

عموی او هم نوکر سویلو بود

ابراهیم بارکن قاتل برادرزاده خالد بارکن است که او نیز نوکر سلیمان سویلو سردسته تبهکاران در دولت ترکیه است. خالد بارکن رئیس شعبه جزیر جنبش موسوم به استقرار ملی بود که مستقیما از سوی سویلو هدایت می‌شود. خالد بارکن که ابتدا یک بنای ساده بود در مدتی کوتاهی با اقدامات غیرقانونی در ساختمان‌سازی میلیون‌ها لیره سود به جیب زد. با حمایت قیم (گماشته دولتی) بر شهرداری جزیر با وعده اشتغال زایی پولهای زیادی را از میان مردم جمع‌آوری کرد. پس از جمع‌آوری حدود پنج میلیون لیره ناگهان ناپدید شد.

ابراهیم بارکن و رابطه او با جمعیت‌های مافیایی

حکایت نوکری و خلافکاری خانواده بارکن تنها به این موارد ختم نمی‌شود. اکنون به وظیفه ابراهیم بارکن قاتل در جمعیت 'اجاق‌های جنبش ویژه' می‌پردازیم. جمعیت مذکور چنان است که اعضای آن را پلیس ویژه تشکیل می‌دهند. این جمعیت همچون جمعیت استقرار ملی برای اقدامات پلید آ.ک.پ تأسیس شده است. ابراهیم بارکن به دلیل نوکری برای دولت به ریاست شعبه شرنخ این سازمان منصوب شد. بنابر اطلاعات دریافت شده این جمعیت به فعالیت‌های زیر می‌پردازد؛ به فحشا کشاندن زنان، دزدی، کلاهبرداری در قرارداد، توزیع مواد مخدر. اعضای پلیس این جمعیت نیز به فعالیت‌های مذکور می‌پردازند، اما غیرنظامی بودن ابراهیم بارکن نتایج بسیاری برای او به همراه داشته است. با اینکه ابراهیم بارکن هیچ زمانی بر سر کار حاضر نشده اما همیشه از سازمان‌های اجتماعی حقوق دریافت کرده است. رابطه او با نیروهای پلید دولت پس از قتل فجیع ساکینه کولتر آشکار شد.

لیست جمعیت‌های اجاق

لیست جمعیت‌های اجاق که به فعالیت‌های کثیف دست می‌زنند به شرح زیر است:

جمعیت آناطولی ۱۵ ژولای، جمعیت اجاق‌های أراده ملی ۱۵ ژولای، جمعیت اجاق‌های آهی، جمعیت فرهنگ و آموزش اجاق‌های احمد یسف، جمعیت اجاق‌های آک عالم، جمعیت اجاق‌های آک، جمعیت اجاق‌های آک اولکوم، جمعیت حمایت و فرهنگ و آموزش اجاق‌های الپرن، جمعیت ۱۰۷۱ اجاقهای رستاخیز آناطولی، جمعیت حمایت و همکاری اجاق‌های آناطولی، جمعیت فرهنگ و آموزش اجاق‌های آتا، جمعیت اجاق‌های آییلدز، جمعیت حمایت و فرهنگ اجاق‌های باشیوجلیک، جمعیت اجاق‌های فکر شرق بزرگ، جمعیت اجاق‌های گوک‌ترک بزرگ، جمعیت اجاق‌های آموزش و فرهنگ جنت مکان سلطان عبدالحمیدخان، جمعیت همکاری اجتماعی و فرهنگی اجاق‌های دولت عالیه، جمعیت همکاری و فرهنگ آموزشی اجاق‌های اندرون، جمعیت فرهنگ و آموزش اجاق‌های ارگنکون، جمعیت پشتیبانی و حمایت اجتماعی اجاق‌های ارگطغرل، جمعیت پشتیبانی فرهنگ و آموزش اجاق‌های گوک‌توک، جمعیت اجاق‌های استقلال، جمعیت اجاق‌های آک کزللما، جمعیت فرهنگ و آموزش اجاق‌های کزللما، جمعیت اجاق‌های رستاخیز عثمانی، جمعیت ۱۲۹۹ اجاق‌های عثمانی، جمعیت ۱۴۵۳ اجاق‌های عثمانی، جمعیت اجاق‌های عثمانی، جمعیت پشتیبانی و فرهنگ اجاق‌های عثمانی، جمعیت اجاق‌های توران عثمانی، جمعیت اجاق‌های نخستین کشور، جمعیت آموزش و فرهنگ اجاق‌های اوز هیلال، جمعیت اجاق‌های جنبش ویژه، جمعیت اجاق‌های رئیس، جمعیت اجاق‌های سلچوکلو، جمعیت اجاق‌های همکاری با عموم جوانان، جمعیت اجاق‌های ینی‌چری.