آخرین گروه مستشاران ی.پ.گ از منبج خارج شدند

مرکز فرماندهی شورای نظامی منبج با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که آخرین گروه از مستشاران نظامی یگانهای مدافع خلق-ی.پ.گ پس از پایان وظایف به تمامی از منبج خارج شده‌اند

مرکز فرماندهی شورای نظامی منبج با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که آخرین گروه از مستشاران نظامی یگانهای مدافع خلق-ی.پ.گ پس از پایان وظایف به تمامی از منبج خارج شده‌اند

 

در بیانیه آمده است:

"شورای نظامی منبج اعلام می‌کند که آخرین گروه از مستشاران نظامی ی.پ.گ پس از آموزش مبارزان که با همکاری ائتلاف بین‌المللی به انجام رسید در روز ١۵ ژوئیه/ ٢۴ تیر‌ماه به تمامی از منبج خارج شدند."

 

شورای نظامی منبج می‌افزاید:"پس از اعلام تأسیس شورای نظامی منبج در ۴ آوریل ٢٠١۶، کارزار آزادسازی منبج و حومه در ١ ژوئن آغاز شد. ما در این راستا از یگانهای مدافع خلق و ائتلاف بین‌المللی داعش طلب همکاری و کمک نمودیم. مجلس نظامی منبج و ی.پ.گ با همکاری ائتلاف بین‌المللی روز ١۵ آگوست ٢٠١۶ منبج را از چنگال تبهکاران آزاد نمودند و با بازگشت آرامش به منطقه هزاران نفر از شهروندان به زادگاه خود برگشتند."

 

 در ادامه آمده است:"روز ١۶ نوامبر ٢٠١۶ شورای نظامی منبج اقدام به تشکیل مرکز آسایش و امنیت منبج نمود. یگانهای مدافع خلق طی بیانیه‌ای رسمی مراسم سان نظامی را در مرکز شهر برگزار کردند اما ما به فعالیت‌های خود در راستای سازماندهی نهادها و مراکز تأمین امنیت شهر ادامه دادیم، به همین منظور از ی.پ.گ درخواست کردیم تا یگانی از مشاوران نظامی ی.پ.گ در منبج با همکاری نیروهای ائتلاف در آموزش مبارزانمان به ما کمک کنند."

 

مرکز فرماندهی شورای نظامی منبج تصریح نموده است:"پس از دو سال شورای نظامی منبج به سطحی رسیده است که توانایی آموزش مبارازن خود را داراست. به همین دلیل طبق توافق با ی.پ.گ بخشی از مشاوران آن در سوم ژوئن از منبج خارج شدند و امروز هم آخرین یگان مشاوران ی.پ.گ با پایان مأموریت آموزشی خود از منطقه خارج شدند."

 

در پایان بیانیه شورای نظامی منبج آمده است:"به مثابه شورای نظامی منبج یکبار دیگر مراتب قدردانی خود را از همکاری‌‌ ی.پ.گ و کمک‌های آموزشی آنان اعلام می‌داریم. همچنین از نیروهای ائتلاف بین‌المللی هم تشکر می‌کنیم. به مبارزان و مقاومتگرانی که شهر را از چنگال تروریست‌های نجات دادند درود می‌فرستیم."