آسیه عبدالله: روسیه به ترکیه اجازه داد در عفرین قتل‌عام کند

آسیه عبدالله ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیك در گفتگویی با خبرگزاری فرات در مورد ۴٣ روز مقاومت در عفرین صحبت کرد. او گفت حمله به عفرین توسط ترکیه نتیجه اجلاس آستانه است اما مقاومت عفرین محاسبات را بر هم خواهد زد.

آسیه عبدالله ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیك در گفتگویی با خبرگزاری فرات در مورد ۴٣ روز مقاومت در عفرین صحبت کرد. او گفت حمله به عفرین توسط ترکیه نتیجه اجلاس آستانه است اما مقاومت عفرین محاسبات را بر هم خواهد زد.

آسیه عبدالله با بیان آنکه ترکیه در ۴٣ روز گذشته عفرین را در مقابل چشم جهان هدف هجوم وحشیانه قرار داده است گفت: مقاومتی عظیم در عفرین جریان دارد که جهان آنرا نیز می‌بیند. هدف ترکیه اشغال عفرین و کشتار مردم آن است. می‌خواهد داعش را زنده کند و در عفرین اسکان دهد. وقتی که یک کشور خارجی رأسا در سوریه مداخله کرده است دیگر نمی‌توان از بازگشت ثبات به کشور حرف زد. قدرت‌های بین‌المللی بخوبی اینرا می‌دانند.

 

ریاست مشترک تَو-دَم اضافه کرد: شاهد تروریسم دولتی در چارچوب یک توافق بین‌المللی هستیم. با هواپیماهای جنگی و تانک و تبه‌کاران القاعده و داعش به عفرین حمله کردەاند. تفاوتی میان داعش و اردوغان وجود ندارد. جنگندەها هر روز غیرنظامیان را بمباران می‌کنند. اگر این تروریسم نیست بس چه است؟ مناطق روستایی در اثر این حملات تخلیه شدە و ترکیه قصد دارد تبه‌کاران خود را در آن مستقر کند. این اقدام یعنی پاکسازی و نسل‌کشی. سکوت سازمان ملل و اتحادیه اروپا و قدرت‌های بین‌المللی به معنای حمایت از ترکیه است. در چنین صورتی دیگر نباید از تمامیت ارضی سوریه حرف بزنند. 

 

او افزود: عملیات کنونی ترکیه در اجلاس آستانه تأئید شده و روسیه را مسئول مستقیم آن می‌دانیم. روسیه به ترکیه اجازه داده است که قتل‌عام کند. هیچ ابهامی در اینباره وجود ندارد.

 

آسیه عبدالله با تصریح آنکه روسیه از تشدید بحران در سوریه نفع می‌برد گفت: حکومت سوریه موظف به حفاظت از حریم هوایی خود و اعزام نیرو به مناطقی جنگی بود. اما چیزی بنام نیروی رژیم وجود ندارد. حکومت مرکزی تحت فشار خارجی نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد اما در عفرین اینگونه نیست. عفرین بیش از چهل روز به نمایندگی از خلق‌های سوریه مقاومت کرده است.

 

ریاست مشترک تَو-دَم به عدم اجرای قطعنامه شورای امنیت که خواستار آتش‌بس سی روزه در سراسر سوریه شده بود نیز واکنش نشان داد و گفت: ما آمادگی خود را برای ورود تیم‌های ناظر به عفرین اعلام کردیم تا بیایند و بمباران مناطق مسکونی توسط ترکیه را از نزدیک ببینند. اما نیامدند و خواستند که از دور نظارت کنند. ادامه حملات ترکیه یعنی اینکه تصمیم سازمان ملل هیچ ارزشی ندارد. با وجود همه اینها، مقاومت در عفرین واقعا بزرگ است. یک مقاومت تاریخی که بر سکوت جهانی غلبه کرده و تاکنون پیشبینی‌ها در مورد سقوط چند روزەی عفرین را برهم زده است.