اداره خودگردان: کمیته قانون اساسی را به رسمیت نمی‌شناسیم

اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای ضمن تبریک روز جهانی کوبانی اعلام کرده است که آنان کمیته قانون اساسی را که اراده ۵ میلیون شهروند سوریه و اداره خودمدیریتی را نادیده بگیرند به رسمیت نمی‌شناسند.

 اداره خودگردان شمال و شرق سوریه به مناسبت روز ١ نوامبر روز جهانی کوبانی بیانیه‌ای منتشر کرد.

اداره خودگردان در آغاز بیانیه خویش مراتب قدردانی خود را از ٣٠ دولت جهان که به همبستگی با مقاومت کوبانی برخاسته بودند اعلام نموده است. همچنین نقش این روز را در شکست تبهکاران داعش در کوبانی یادآوری نموده و می‌افزاید که این روز به پیروزی در تمامی مناطق سوریه که تحت اشغال تبهکاران بود انجامیده است.

در ادامه آمده است: اردوغان فاشیست که حامی داعش بود و از آن حمایت می‌کرد. داعش را به جان کوردها، عرب‌ها، مسیحیان، چرکس‌ها، چچن‌ها و ترکمنها انداخت. او در گردهم آوردن تبهکاران داعش و النصره از اقصی نقاط جهان و انتقال آنان به سوریه و عراق نقش داشت.

تبهکاران داعش هزاران انسان از جمله زنان و کودکان را به شیوه‌ای وحشیانه زنده در آتش سوزانده و یا گردن زدند، به قتل رساندند و زنان را به عنوان برده در بازارها فروختند.

دولت ترک در تلاش است تا به تبهکاران داعش جانی تازه داده و این امر با حملات اخیر به شمال و شرق سوریه "تنها منطقه امن سوریه که خلق‌های کورد، عرب و مسیحی در آن زندگی برادرانه‌ای دارند" مرتبط است.

با تشکیل این کمیته، اراده ۵ میلیون شهروند سوریه و نمایندگان اداره خودگردان نادیده گرفته شد. اگر ما در تشکیل کمیته قانون اساسی و کنگره ژنو جای نگیریم این امر مسئله‌ای جدی را با خود به همراه خواهد داشت و به خواسته‌های این کمیته عمل نخواهد شد.

تمام دولت‌های مدعی دمکراسی، برابری و زندگی شرافتمند را فرامی‌خوانیم که علیه قتل‌عام‌های که بر خلق‌های سوریه تحمیل می‌شود ایستادگی نموده و مانع قتل‌عام شوند.

اراده خلق‌های سوریه در شمال و شرق سوریه توانایی پوچ کردن تمامی دسیسه‌های دشمنان را داراست."

در پایان بیانیه اداره خودگردان آمده است که "آماده‌ایم با تمامی توان خود از دستاوردهایی که با خون شهیدان فراهم شده و از زندگی مسالمت‌آمیز و مشترک، آزاد و شرافتمند خلق‌هایمان دفاع کنیم."