ارتش ترکیه کودکان و مدارس ابتدایی گرسپی را هدف قرار داد

ارتش اشغالگر ترکیه تاکنون چهار بار اقدام به توپباران دبستان روستای سوسِک از توابع گرسپی در شمال سوریه کردە است اما دانش‌آموزان این مدرسه بر شرکت در کلاسهای درسی پافشاری می‌کنند

ارتش اشغالگر ترکیە تاکنون چهار بار اقدام بە توپباران دبستان روستای سوسِک از توابع گرسپی در شمال سوریه کردە است اما دانش‌آموزان این مدرسه بر شرکت در کلاسهای درسی پافشاری می‌کنند

 

این دبستان در زمان برگزاری امتحانات میان دورەای هدف قرار گرفتە بود و خانوادە دانش آموزان از بیم کشتە شدن فرزندانشان از رفتن آنان بە کلاسهای درس جلوگیری می‌کردند.

 

عایشە عثمان معلم این دبستان می گوید، بە دلیل حملات ترکیە، ادامه تحصیل دانش آموزان دشوار است؛ اما خندەی بر لبان کودکان نشان می دهد کە آنان مصمم تر از ترکیە هستند.

 

عایشە از سازمانهای بین المللی مدافع حقوق کودکان می‌خواهد مرزی برای رژیم ترکیە مشخص کنند.

 

محمد بوزو از مدیران آموزش و پروش کانتون گرسپی نیز با اعلام آنکە آموزش کودکان منطقە بە خوبی پیش می رود گفت در تعدادی از مدرسەهای روستاهای مرزی وضعیت آموزش کودکان بە دلیل حملات هوایی بە سختی پیش می رود.

 

او با اشارە بە آنکە مدرسە یک پایگاە نظامی نیست گفت، ما در اطراف مدرسە سپرهای انسانی ایجاد خواهیم کرد تا جان دانش آموزان را از گلولەهای نظامیان ترکیە محافظت کند.