برگزاری مراسم یادبود ویان سوران در تل تمر و حسکه

در شهر حسکه و منطقه تل تمر یاد و خاطره شهید ویان سوران که در مقابله با انزوا و حصر تحمیل شده بر رهبر آپو به اقدامی فدایی دست زده بود، با برگزاری مراسمی گرامی داشته شد.

روژآوای کوردستان روز گدشته شاهد برگزاری  چهاردهمین سالگرد مراسم یادبود شهید ویان سوران بود. در شهر حسکه و منطقه تل تمر یاد و خاطره شهید ویان سوران که در مقابله با انزوا و حصر تحمیل شده بر رهبر آپو به اقدامی فدایی دست زده بود، با برگزاری مراسمی گرامی داشته شد.

کنگره ستار در منطقه تل تمر، در دفتر شورای خانواده‌های شهدا، چهاردهمین سالگرد شهادت ویان سوران را برگزار کرده و آخرین نامه وی در این مراسم برای شرکت کنندگان قرائت شد.

دهها نفر از ساکنان منطقه تل تمر، اعم از کورد، عرب، سریانی و ارمن به منظور بزرگداشت یاد و خاطره ویان سوران شرکت کردند. این مراسم به مناسبت چهاردهمین سالگرد شهادت وی برگزار شده بود.

 

مراسم با یک دقیقه ادای احترام به شهدا آغاز شد. سپس چنار یوسف از اعضای رهبری کنگره ستار در رابطه با یادبود ویان سوران سخنرانی کرد. چنار یوسف در این سخنرانی اظهار داشت که یادبود شهدا راه ما را روشن می‌کند، امروز هزاران ویان، در خط ویان سوران حرکت می‌کنند. ویان سوران برای زنان جنوب کوردستان و تمامی زنان کورد میراث  غنی‌ای را برای مبارزه از خود برجای گذاشت. ویان پر جوش و خروش، امکان حیاتی جدید را برای زنان رقم زد.

بعد از وی، خدیجه آسیم از دیگر اعضای کنگره ستار نامه شهید ویان را برای شرکت کنندگان قرائت کرد. این مراسم با شعار شهیدان نمی‌میرند، خاتمه یافت.

لازم بذکر است که لیلا والی حسین (ویان سوران) در سال ۱۹۹۷ از شهر سلیمانی، به صفوف حزب کارگران کوردستان پیوسته و در ۱ فوریه سال ۲۰۰۶ در اعتراض به توطئه بین‌المللی علیه رهبر آپو، در منطقه هفتانین، خود را به آتش کشید.