جنبش دمکراتیک برای نجات غیرنظامیان محصور در عفرین درخواست کمک کرد

جنبش دمکراتیک برای نجات جان شهروندان محصور در عفرین از سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی خواست تا بدون اتلاف وقت به وظایف خود عمل نمایند

جنبش دمکراتیک برای نجات جان شهروندان محصور در عفرین از سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی خواست تا بدون اتلاف وقت به وظایف خود عمل نمایند.

 

شورای مدیریتی تَو-دَم بیانیه‌ای را در این رابطه منتشر کرد و می‌گوید:" مقاومت آحاد خلق قهرمان از تمام طیف‌های شهر عفرین در برابر عناصر دولت اشغالگر تُرک و هواپیماهای جنگنده افکار عمومی جهانیان را به خود معطوف کرد. خلق ما در کنار مقاومت کوبانی حماسه دیگری را در عفرین به ثبت رساند. اراده خلق‌ها خود را بر تمام ابزارآلات و تکنیک‌های نظامی تحمیل کرد و نشان داد که از اعمال نابودگرانه رژیم فاشیستی ترکیه نیرومندتر است. پیروزی با خلق‌هایی است که برای تحقق زندگی آزاد، آرام و برساخت جامعه مبتنی بر مبانی حقوق بشری تلاش می‌کنند."

 

جنبش دمکراتیک سپس به تلاش برای محافظت جان غیرنظامیان ساکن در عفرین حین نبردهای دوماهه اخیر اشاره می‌نماید و نسبت به تلاش رژیم تروریستی ترکیه برای اتصال عفرین به مناطق تحت اشغال ادلب از سوی جبهه النصره و فتح‌الشام که خود ملعبه‌های دولت ترکیه هستند هشدار داده است.

 

تَو-دَم نسبت به سرنوشت غیرنظامیان ساکن در عفرین ابراز نگرانی کرده و می‌گوید:"تروریست‌ها پس از غصب شهر تمام راههای ورودی به شهر را مسدود کرده و مانع خروج دیگر شهروندان شدند. زندگی شهروندان محصور در شهر در خطر است. این عمل گروگانگیری آشکار غیرنظامیان در جنگ است و طبق موازین بین‌المللی نقض قوانین بشری است."

 

جنبش دمکراتیک تصریح نموده است که این عمل نشأت گرفته از خوی تروریستی و خودویژگی ضداخلاقی تبهکاران می‌باشد و از سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری در سطح جهان خواست تا به بدون اتلاف زمان به وظایف خود عمل کنند و بویژه زنان، کودکان و زخمی‌ها را از قتل‌عام نجات دهند.

 

تَو-دَم در بخش دیگری از بیانیه از جامعه بین‌المللی خواست تا در رابطه با اعمال غیرقانونی و اشغالگرانه رژیم ترکیه به مسئولیت‌های اخلاقی خود عمل کنند.

 

بیانیه جنبش دمکراتیک با یادآوری این مهم پایان یافته است: "تا زمانی که عفرین به سمبل پیروزی در تاریخ معاصر مبدل نشود و خاک عفرین به بخشی از مناطق آزادشده شمال سوریه مبدل نشود، مبارزه را با تمام قوت گسترش می‌دهیم."