خلق‌های سریکانی: آمریکا و روسیه مسئول هستند

پس از حمله‌ی اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه حدود ۲۰۰ هزار تن از سریکانی و گریسپی کوچ کردند. شهروندان که خانه و کاشانه‌ی خود را ترک کرده‌اند، می‌گویند مسئول اصلی این اشغالگری آمریکا و روسیه هستند.

   پس از آنکه آمریکا و روسیه راه را برای اشغالگری ترکیه در سریکانی و گریسپی باز کردند، ۲۰۰ هزار تن بالاجبار منطقه را ترک کردند.

   شورای مدیریت امور انسانی سازمان ملل اعلام کرد، پس از حملات ۹ اکتبر ۱٨۰ هزار تن کوچ کرده‌اند.

   مرکز روژاوا برای تحقیقات استراتژیک اشاره کرد، ۲۰۰ هزار تن کوچ کرده و همه چیز خود را جا گذاشته‌اند و ۵۰۰ شهروند نیز شهید شده‌اند که ۳۵ تن آنها کودک هستند.

​​​​​​​   ۲۰۰ هزار تن که به تل تمر، عین عیسی، کوبانی و قامشلو کوچ کرده‌اند در مدارس، کوچه‌ها و مساجد زندگی می‌کنند.

​​​​​​​   خلقهای سریکانی که خانه و کاشانه‌شان توسط تبهکاران دولت ترک تصاحب شده است اعلام کردند، مقصر اصلی آمریکا است.

"مسئولین اصلی آمریکا و روسیه هستند"

​​​​​​​   ابراهیم عبید اسماعیل که اهل تل حفیان سریکانی است اعلام کرد، آنها همه چیز خود را جا گذاشته‌اند و اکنون در شرایط بدی به سر می‌برند.

​​​​​​​   یک شهروند دیگر با نام اسماعیل بلود هم گفت، خانه و اموالشان توسط تبهکاران تصاحب شده و مقصر و مسئول اصلی این شرایط نیز آمریکا و روسیه هستند. بلود گفت، "مردم به دلیل حملات جنگنده‌ها کوچ کردند و گرز اصلی را روسیه و آمریکا به ما زدند."

​​​​​​​   امام محمد شهروند دیگر نیز گفت، "ما خاکمان را دوباره بدست می‌آوریم آنجا خاک ماست. تعدادی زیادی از کشورهای اسلامی و جهانی هستند اما کسی به آنها چیزی نمی‌گوید. روسیه عفرین و آمریکا نیز سریکانی را فروخت. بر سر ما معامله می‌کنند و ما آنرا قبول نمی‌کنیم."

​​​​​​​   سازمان ملل بر همه چیز چشم بسته است

​​​​​​​   محمد خدر شهروند اهل سریکانی اظهار داشت، سازمان ملل چشم و گوش خود را بسته است. همه در مقابل پاکسازی کورد سکوت کرده‌اند. ما نمیترسیم اما آمریکا خیانت بزرگی انجام داد.

​​​​​​​   شیرین مصطفی حسن نیز اعلام کرد، میخواهند به مناطق خود بازگردند، اما باید ترکیه و تبهکارانش از آن مناطق خارج شوند.

تعداد کثیری کوچ کرده‌اند

​​​​​​​   احمد سنو عضو مرکز تحقیقات استراتژیک روژاوا اعلام کرد، در سال ۲۰۱۶ بر اساس آمار ۱۰۰ هزار و ۵۰۴ تن ساکن سریکانی بوده‌اند و جمعیت گریسپی نیز در همین حدود بوده است. اما آنها برنامه‌ی پاکسازی اتنیکی و تغییر دمگرافی را اجرا می‌کنند. به جای مردم منطقه تبهکارانشان را از آسیای مرکزی و کشورهای دیگر به روژاوای کوردستان می‌آورند.