زلال جگر و غریب حسو به سمت ریاست مشترک تَو-دَم برگزیده شدند

روز گذشته در سومین کنگره جنبش دمکراتیک- تَو دَم در شهر رمیلان روژاوای کردستان هر کدام از زلال جگر و غریب حسو به عنوان رؤسای مشترک انتخاب شدند

روز گذشته در سومین کنگره جنبش دمکراتیک- تَو دَم در شهر رمیلان روژاوای کردستان هر کدام از زلال جگر و غریب حسو به عنوان رؤسای مشترک انتخاب شدند

 

با شعار "جامعه سازماندهی شده ضامن پیروزی است" سومین کنگره جنبش دمکراتیک با شرکت ۵٠٠ نماینده در شهر رمیلان روژاوای کردستان برگزار شد.

 

غریب حسو از ایزدی‌های عفرین است

غریب حسو (۵٠ ساله) و از ایزدی‌های اهل اهل عفرین اشغالی است. وی در بخش شران عفرین چشم بر جهان گشوده و از ١٩٨۵ در فعالیت‌های میهن‌دوستانه شرکت نموده است. وی متأهل و دارای چهار فرزند است. یکی از پسران وی از مبارزان ی.پ.گ است. همسر وی هم رییس مشترک اتحاد ایزدی‌های عفرین می‌باشد.

 

سه بار حبس و شکنجه تا سرحد مرگ

غریب حسو عضو حزب اتحاد دمکراتیک تا قبل از انقلاب روژاوا به دلیل فعالیت‌های سیاسی سه بار از سوی رژیم سوریه بازداشت و تا سرحد مرگ شکنجه شد. وی پس از انقلاب آزاد شد و در مبارزه جنبش دمکراتیک جای گرفت. حسو چهار سال نماینده تَو-دَم و پ.ی.د در جنوب کردستان بود.

 

زلال جگر؛ مبارز خستگی ناپذیر انقلاب

زلال جگر (۴۴ ساله) از اهالی دیرک در روژاوای کردستان است. وی پیش از این در کنگره ستار و جنبش دمکراتیک فعالیت نموده است. زلال جگر از پیشاهنگان کنگره ستار است و در فعالیت‌های انقلابی در تمام مناطق روژاوا جای گرفته. از وی به عنوان فعال جامعه مدنی نام برده می‌شود. زلال پیش از این در مناطق حلب، عفرین و جزیر در کارهای سازمانی و سیاسی ایفای وظیفه کرده و در سال ٢٠١١ هم در تأسیس جنبش دمکراتیک جای گرفته است.