صالح مسلم: در عفرین جنگ به شیوه‌ی گریلایی آغاز شده است

صالح مسلم مسئول روابط خارجه‌ی جنبش جامعه‌ی دمکراتیک ـ تَودَم و رئیس مشترک سابق پ.ی.د طی سخنانی اعلام کرد که مبارزه در عفرین وارد مرحله‌ی جدیدی شده و شهروندان عفرین را برای حفظ امنیت آنها از شهر خارج کرده‌ایم . مبارزان ی.پ.گ و ی.پ.ژ نیز جنگ را به شیوه‌ی ..

صالح مسلم مسئول روابط خارجه‌ی جنبش جامعه‌ی دمکراتیک ـ تَودَم و رئیس مشترک سابق پ.ی.د طی سخنانی اعلام کرد که مبارزه در عفرین وارد مرحله‌ی جدیدی شده و شهروندان عفرین را برای حفظ امنیت آنها از شهر خارج کرده‌ایم . مبارزان ی.پ.گ و ی.پ.ژ نیز جنگ را به شیوه‌ی گریلایی مدیریت می‌کنند.

 

صالح مسلم در رابطه با وضعیت عفرین برای خبرگزاری فرات اظهارات مهمی را بیان نمود.

 

 برای حفظ جان غیرنظامیان گامی عملی برداشتیم

صالح مسلم اعلام کرد که امروز برای حفظ امنیت جان غیرنظامیان آنها را از شهر عفرین خارج نمودیم و این به معنی پایان مبارزه و جنگ در عفرین نیست بلکه تنها شیوه‌ی مبارزه تغییر پیدا کرده است و جنگ با اشغالگران همچنان ادامه دارد.

 

 مبارزان ی.پ.گ و ی.پ.ژ در عفرین حضور دارند

صالح مسلم عنوان نمود تا زمانی که غیرنظامیان در عفرین حضور داشتند، امکان وقوع درگیری وجود نداشت، به دلیل اینکه دولت ترکیه غیرنظامیان را هدف قتل‌عام قرار می‌داد. اما عفرین به کلی تخلیه نشده است، چون مبارزان ی.پ.گ و ی.پ.ژ در آنجا حضور دارند و به سوگند خود در دفاع از مردم‌شان پایبند هستند. مبارزان نه اکنون و نه در آینده عفرین را برای اشغالگران به جا نخواهند گذاشت.

 

هدف دولت ترکیه نابودی موجودیت خلق کُرد است

صالح مسلم ضمن اشاره به جنگ‌ کنونی در خاورمیانه گفت:" جنگ در خاورمیانه با هدف نابودی کُردها صورت گرفته است. از عفرین تا کوبانی ، قامشلو، کرکوک و شنگال هدف نابودی کُردها را درسر می‌پرورانند. پیشتر با گروه‌های تروریستی نظیر داعش و النصره این هدف را دنبال می‌کردند اما چون موفق نشدند اینک خود مستقیما وارد جنگ با کُردها شده‌اند. به همین دلیل نیز بایستی کُردهای هر چهار بخش کُردستان آگاه بوده و این توطئه‌ی بین‌المللی را تشخیص بدهند. اگر اتحاد ملی کُردها صورت نگیرد، این جنگ تمام کردستان را دربر می‌گیرد بنابراین تمام خلق کُرد را فرامی‌خوانیم که به مبارزه‌ی عفرین بپیوندند.

 

صالح مسلم هچنین با انتقاد از سکوت سازمان‌های بین‌المللی و جامعه‌ی جهانی تصریح کرد که آنها با سکوت خود زمینه‌ی حمله‌ی دولت ترکیه به عفرین و تداوم آن را هموار کرده‌اند.

 

مبارزان ی.پ.گ و ی.پ.ژ از این مقطع زمانی به بعد شیوه‌ی جنگ گریلایی را به کار می‌برند.

صالح مسلم در ادامه سخنانش گفت:" ۵٨ روز است که خلق ما در مقابل حملات نظامیان ترکیه و نیروهای ناتو با قهرمانی مقاومت می‌کنند. این مقاومت اکنون نیز ادامه دارد و مبارزان ازین پس تاکتیک جنگ گریلایی را به کار می‌گیرند و برای آن نیز از آمادگی کامل برخوردارند. تاکتیک جنگ گریلایی بدین شیوه است که مقاومت در سطحی بالاتر انجام می‌گیرد.

 

صالح مسلم در پایان سخنانش همه‌ی کُردها را فراخواند که حمایت از عفرین را گسترش دهند.