مظلوم عبدی: نظراتی در مورد بندهای توافق سوچی داریم

مظلوم عبدی فرمانده‌ی کل ق.س.د در مورد توافق سوچی میان ترکیه و روسیه موضع خود را اعلام کرد و گفت: در مورد برخی از بندهای این توافق نظراتی داریم و آنها به نفع خلق ما نیستند.

   مظلوم عبدی فرمانده‌ی کل نیروها سوریه‌ی دمکراتیک روز گذشته در شهر حسکه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد مسئله‌ی آتش بس و توافق سوچی میان ترکیه و روسی نیز نظرات خود را اینگونه اعلام کرد:

"با رژیم ترکیه به توافق نرسیده‌ایم، گروههای این رژیم آتش بس را نقض می‌کنند"

   تاکنون با رژیم ترکیه به هیچ توافقی نرسیده‌ایم و فقط آتش بس وجود دارد. علی رغم آتش بس نیز گروههای راهزن و تبهکار وابسته به ترکیه به حملات خود ادامه داده و آتش بس را نقض می‌کنند. آمریکا مانع حملات ترکیه به ما نشد بلکه خواست با دیپلماسی و اقتصاد و تحمیل تحریمها به ترکیه جنگ را متوقف کند و در نتیجه از این راه ترکیه را مجبور به قبول آتش بس نمود. اما علی رغم آن حملات ترکیه همچنان ادامه دارند و در این زمینه نیز آمریکا و آقای ترامپ مسئول هستند. علاوه بر همه‌ی اینها هنوز در شرق سوریه ارتباطمان با آمریکا ادامه دارد و امیدواریم آمریکا اشتباهاتش را درست کند.

"ارتباطمان با آمریکا بویژه برای از بین بردن داعش ادامه دارند"

   رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ در تماس تلفنیش با ما تاکید کرد، نیروهای آمریکا تا زمانی طولانی و نامشخص خواهند ماند. اکنون نیز هر دو طرف در حال بررسی این موضوع و موضوع از میان بردن داعش و هسته‌های مخفی آن هستند. تنها یک نیرو نمی‌تواند بحرانهای سوریه را حل کند، حضور آمریکا در سوریه تاثیر خوبی برای پیدا کردن راه حل مناسب خواهد داشت و رئیس جمهور ترامپ نیز آنرا تصریح کرده است.

"به دلیل حملات ترکیه ۴۰۰ هزار تن آواره شده‌اند"

​​​​​​​   به دلیل حملات و بمبارانهای ترکیه به منطقه حدود ۴۰۰ هزار تن آواره شده‌اند.

"در مورد توافق سوچی نظر خود را به روسیه اعلام کرده‌ایم"

​​​​​​​   در مورد توافق سوچی نظر خود را به ترکیه اعلام کرده‌ایم و ما هر ده بند این توافق را نخواهیم پذیرفت. در مورد برخی از بندها انتقاد جدی داریم و آنها را بر علیه منافع خلقمان می‌دانیم.

"گشت‌زنی مشترک ایجاد شده و منافع خلقمان اساس است"

​​​​​​​   گشت‌زنی مشترکی ایجاد شده و در کوبانی و منبج به انجام وظیفه پرداخته‌اند و امروز نیز در دربیسی به گشت‌زنی پرداخته‌اند، موضوع منفعت و محافظت خلقمان اساس مذاکرات است و ما از خلقمان محافظت می‌کنیم.

"به دلیل حملات ترکیه ۵ تبهکار داعش فرار کرده‌اند، همه‌ی زندانیان داعشی در کنترل ما هستند"

​​​​​​​   به دلیل بمباران و توپ بارانهای ارتش اشغالگر ترکیه به یکی از زندانهای قامیشلو که تبهکاران داعش در آنجا نگهداری می‌شوند، ۵ تبهکار داعش گریخته‌اند. اکنون همه‌ی زندانیان داعشی در کنترل ما هستند. تاکید می‌کنیم در مورد موضوع زندانیان داعشی و خانوده‌هایشان، با کشورهایی که با ما همکاری می‌کنند، نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک مسئولیت آنها را به عهده دارد نه ترکیه و نه روسیه و نه رژیم سوریه هیچ ارتباطی با این موضوع ندارند.

"ق.س.د طرفدار راه حل سیاسی در سوریه است و از پشتیبانانمان تشکر می‌کنیم"

​​​​​​​   ق.س.د خواهان راه حلی سیاسی برای سوریه است اما به شرطی که ویژگیهای ق.س.د در میان ارتش سوریه حفظ شود. ما از همه‌ی کشورها و طیفهایی که در سرتاسر جهان از ما حمایت کردند تشکر می‌کنیم. از خلق کورد در هر چهار بخش کوردستان سپاسگذاری می‌کنیم،

ما از نیروهای سیاسی کوردی می‌خواهیم که از ق.س.د حمایت کنند چون موفقیت ما فرصتهای عالی پیروزی را بوجود خواهد آورد.

"به ترکیه اعتماد نداریم، هنوز خلقمان در خطر است"

ق.س.د هیچ اعتمادی به ترکیه نداشته و ندارد، ترکیه هنوز به حملاتش ادامه می‌دهد، آینده‌ی خلقمان در خطر است. ما می‌خواهیم تلاشهای بین‌المللی برای آنکه به نتیجه‌ای برسیم ادامه داشته باشد تا بتوانیم جنگ را متوقف کنیم و از خلقمان دفاع کنیم.