نیروهای سوریه دمکراتیک: حمله‌ی ترکیه تاثیری عمیق بر امنیت و جنگ علیه داعش خواهد گذاشت

... عملیات نظامی ترکیه در شمال و شرق سوریه، تاثیری عمیق بر جنگ علیه تبهکاران داعش خواهد گذاشت، همچنین تلاشهای سال گذشته برای ایجاد امنیت را از بین می‌برد ...

ق.س.د در رابطه با تهدیدهای دولت ترکیه برای اشغال شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرده و گفت، "به ‌رغم اقداماتی که برای ممانعت از عملیات نظامی ترکیه و نرمشی که برای ایجاد مکانیزم امنیت مرزی و عمل به آن نشان دادیم، اما نیروهای امریکایی به وظایف خود عمل ننموده و نیروهای خود را از مناطق هم مرز با ترکیه عقب کشیدند."

فرماندهی کل نیروهای سوریه ی دمکراتیک ق.س.د در رابطه با عقب نشینی نیروهای ایالات متحده‌ی آمریکا بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه ای ق.س.د به شرح زیر میباشد:

"به ‌رغم اقداماتی که برای ممانعت از عملیات نظامی ترکیه و نرمشی که برای ایجاد مکانیزم امنیت مرزی و عمل به آن نشان دادیم، اما نیروهای آمریکایی به وظایف خود عمل نکرده و نیروهای خود را از مناطق مرزی ترکیه عقب کشیدند. اکنون ترکیه نیز خود را برای اشغال شمال و شرق سوریه آماده می‌کند.

عملیات نظامی ترکیه در شمال و شرق سوریه، تاثیری عمیق بر جنگ علیه تبهکاران داعش خواهد گذاشت، همچنین تلاشهای سال گذشته برای ایجاد امنیت را از بین می‌برد.

ما به عنوان نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ق.س.د هرگز از دفاع دست نخواهیم کشید. ما از خلق خود از همه‌ی طیفها اعم از عرب، کورد، سریانی و آسوری می‌خواهیم، که با هم متحد شوند و نیروی خود را یکی کرده و از سرزمین خود در مقابل حملات ترکیه محافظت کنند."