ی.پ.گ بیلان عملیات ماه اکتبر را منتشر کرد

​​​​​​​مرکز اطلاع‌رسانی ی.پ.گ در اطلاعیه‌ای نتایج درگیری‌‌ها و عملیات نظامی ماه اکتبر نیروهای خود را منتشر کرد

بنابر اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی یگان‌های مدافع خلق در ١٩ عملیات نظامی در عفرین ۴٣ اشغالگر از جمله ٣ ارتشی رژیم غاصب ترک از پای‌ درآمده و هشت خودرو زرهی منهدم شده‌‌اند. همچنین در عملیات نیروهای ضدترور هم ٩٠ تروریست از جمله سه تروریست غیرسوری بازداشت شده‌اند.

 

در اطلاعیه ی.پ.گ آمده است:"انقلاب روژاوای کردستان که پیشاهنگی نبرد مقاومت در خاورمیانه را بر دوش گرفته روزانه دستاوردهای تازه‌ای را کسب می‌نماید.

 

نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ با عملیات مؤثر خود در عفرین ضربات سهمگینی را بر ارتش غاصب ترک و تروریست‌های آن وارد می‌کنند. اشغالگران به نیروهای مدافع ما در مرزهای کوبانی، گرسپی، سریکانی، دربیسی، قامشلو و همچنین شهروندان غیرنظامی محله کرده و به آشوبگری دست می‌زنند. ما همچون یگان‌های مدافع خلق پاسخ هر حمله‌ای را خواهیم داد.

همچنین مبارزه علیه تبهکاران داعش را ادامه می‌دهیم.

 

علیه شبکه‌های مخفی داعش و میت ترکیه در مناطق مختلف روژاوای کردستان مبارزه ادامه دارد و از سوی یگان‌های ضدترور اقدامات لازم به انجام رسید. در عملیات غافلگیرکننده یگان‌های ضدترور چندین حمله تروریستی کشف و خنثی شده‌اند.

 

بیلان ماه اکتبر به این شرح است:

علیه ارتش غاصب ترک و تبهکاران او در عفرین ١٩ عملیات نظامی انجام شده است که در نتیجه‌ آن‌ها ۴٢ تبهکار از جمله ٣ سرباز ترک کشته شده‌اند. ١٠ تبهکار زخمی شده‌اند و ٨ خودرو زرهی منهدم گردیدند.

 

حملات رژیم ترک

از ٢٨ اکتبر رژیم غاصب ترک مناطق مرزی گرسپی و کوبانی را هدف حملات اسلحه‌های سنگین قرار داده. همچنین غیرنظامیان را در سریکانی، دربیسی و قامشلو هدف گرفته است. در این حملات دو مبارز خدمت وظیفه عمومی و یک دختربچه شش ساله به نام سارا مصطفی به شهادت رسیدند. یک مبارز و چهار غیرنظامی هم زخمی شدند. نیروهای ما در چهارچوب دافع مشروع به حملات ترکیه پاسخ دادند.

 

عملیات یگان‌های ضدترور-یات

یگان‌های ضدترور در منطقه جزیر ۵ عملیات را به انجام رساندند که در آن سه تروریست غیرسوری داعش و در مجموع ٩٠ داعشی را بازداشت کردند. سه عضو میت در میان تبهکاران بازداشت‌شده هستند. ١٣ مورد عملیات تروریستی تبهکاران ناکام ماند. در عملیات نیروهای ضدترور یکی از سرکردگان گروهک الحمزه وابسته به رژیم ترک و یک تبهکار داعش کشته شدند. مبارزان ٢٠ قبظه کلاشینکوف، ١ کلت، ١ دوربین و مقادیری مهمات را ضبط کرده‌اند. مبارزان ضدترور ٣۴ عملیات نظامی به انجام رساندند.

 

 

٣۴ عملیات نظامی طی ماه اکتبر

 

شش مبارز به شهادت رسیدند

در ماه اکتبر چهار تن از رفقایمان در چهارچوب کارزار تندباد جزیر به شهادت رسیدند، یک رفیق در بیمارستان و یکی دیگر از رفقا هم در حادثه‌ای به شهادت رسیده است.