٢٧مین روز تحصن خانواده شهدا در درواز سمالکا؛ پ.د.ک جنازه شهیدان را به گروگان گرفته است

تحصن خانواده شهدا در دروازه مرزی سمالکا ٢٧ روز را پشت سر گذاشت. امروز اعضای پ.ی.د به دیدار متحصنین رفتند و یکبار دیگر از پ.د.ک درخواست شد تا پیکر گریلاهای شهید را به خانواه‌هایشان بازگرداند.

پارت دمکرات کوردستان در خیانتی آشکار شب ٢٨-٢٩ آگوست/ ۶-٧ شهریور در کمین‌گذاری برای نیروهای گریلا در منطقه خلیفان ۵ گریلا را به شهادت رساند و یک گریلا زخمی را به گروگان گرفت. خانواده دو گریلای اهل روژاوای کوردستان به نام‌های تولهلدان رامان و سردم جودی از ٢٧ روز پیش در دروازه مرزی سمالکا با برپایی خیمه خواستار تحویل پیکرهای فرزندان خود هستند. پ.د.ک پس از ٢٧ روز همچنان از تحویل دادن پیکرهای گریلاهای شهید سر باز می‌زند.

امروز در همبستگی با تحصن خانواده شهیدان اعضای حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) از شهر قامشلو به دروازه سمالکا رفتند و خواستار تحویل دادن پیکر گریلاهای شهید از سوی پ.د.ک شدند.

طیف‌های مختلف خلق‌های شمال و شرق سوریه با اعلام حمایت از خواسته‌های برحق خانواده شهدا خواستار پاسخگویی پ.د.ک به مطالبات آنان هستند.

اعلام شد که فردا اعضای وزارت اقتصاد کانتون قامشلو با حضور در دروازه سمالکا از خواسته‌های خانواده‌ی شهیدان خلیفان حمایت خواهند کرد.