اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی اداره خودگردان در برابر حملات رژیم متجاوز ترکیه

اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در واکنش به حملات احتمالی ترکیه به مناطق تحت کنترل خود وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

شورای اجرایی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه با صدور فرمان شماره ٨ وضعیت فوق‌العاده عمومی را در مناطق تحت کنترل خود اعلام کرد و افزود، تمام امکانات خود را برای محافظت از مردم در برابر هرگونه حملات خصمانه بکار می‌گیرد.
در بیانیه آمده است که دولت ترک با انواع سلاح‌های سنگین و پهبادهای تهاجمی و تجسسی غیرنظامیان و زیرساخت‌های را هدف حمله قرار می‌دهد.

بیانیه شورای مدیریت اداره خودگردان به شرح زیر است:

"بر اساس الزامات منافع عمومی و با توجه به تهدیدات مستمر حکومت متجاوز ترکیه علیه مناطق خودگردان شمال و شرق سوریه، این فرمان در راستای منافع عمومی اتخاذ شد. حکومت ترکیه از انواع سلاح‌های سنگین و پهپادهای بمب افکن استفاده می‌کند و شهروندان، بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های آب و برق و موسسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد. حکومت ترکیه می‌خواهد به مناطق دیگر سوریه حمله کند، تغییرات جمعیتی ایجاد کند، مردم محلی را آواره کند، بحران امنیتی ایجاد کند و موج مهاجرت را به راه بیندازد.
آنها با این کار می‌خواهند در منطقه ایجاد رعب و وحشت کنند و تروریست‌های افراطی را احیا کنند. این نیز مستقیماً بر منافع مدیریت خودگردان تأثیر می‌گذارد. از سوی دیگر، امنیت و تمامیت ارضی سوریه را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. حکومت ترکیه در پی آن است که پس از جنگ علیه شمال و شرق سوریه از طریق گروه‌های تروریستی افراطی تحت امرش، به اشغال خاک سوریه روی آورد.
بر این اساس در چارچوب اصول اساسی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه، شورای مدیریت اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در روز چهارشنبه، ۶ جولای ٢٠٢٢ جلسه فوق العاده‌ای برگزار کرد.
تصمیمات اتخاذ شده با تصویب اعضای مجمع عمومی در جلسه به شرح ذیل اعلام شد:
١- در مناطق خودگردان شمال و شرق سوریه حالت فوق العاده اعلام می‌شود.
٢- تمامی کمون‌ها، مجالس و مؤسسات وابسته به اداره خودگردان شمال و شرق سوریه از برنامه‌های اضطراری که باید در برابر تهدیدات و موانع اتخاذ شود مطلع خواهند شد.
٣- تمامی امکانات و تجهیزات برای مقابله با حملات در مناطق تحت کنترل مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه بسیج خواهد شد. شورای اجرایی اداره خودگردان، مجالس، ادارات خودمختار و مدنی باید به پروژه‌هایی که در برابر تهدیدات اتخاذ شوند اولویت دهند."