در حلب هزاران نفر برای محکوم کردن اشغال عفرین راهپیمایی انجام دادند

هزاران تن از ساکنین حلب، اشغال عفرین توسط دولت اشغال‌گر ترکیه و جنایات غیرانسانی در حلب و سکوت جامعه‌ی بین‌المللی را محکوم کردند.

به مناسبت ۶مین سالگرد اشغال عفرین توسط دولت اشغال‌گر ترکیه، در حلب راهپیمایی انجام شد.

راهپیمایان عکس‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و شهدا مقاومت و پلاکاردهایی با مضامین «نه به اشغال‌گری ترکیه» و «نه به اشغال عفرین» و «عفرین شکوه و افتخار ماست، از آن دفاع خواهیم کرد» و «علیه اشغال‌گری ترکیه بپاخیزید و از سرزمین سوریه آن را بیرون برانید» را در دست داشتند.

جوانان در این راهپیمایی کلمه‌ی عفرین را که از شاخه‌ی زیتون ساخته شده بود را نشان می‌دادند.

در محله‌های‌ شیخ مقصود و اشرفیه شعار «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «شهدا نمی‌میرند» و «زنده باد مقاومت دوران» و «شهید احمد خالد در دل ما قرار دارد» و «بدون عفرین زندگی میسر نیست» را سردادند.

بهجت عبدو از مهاجران عفرین اعلام کرد که روسیه و ایران در حملات دولت ترکیه نقش داشتند و گفت: «تمامی دولت‌ها از طریق سکوت خود سرزمین ما را اشغال کردند.»

عبدو در ادامه گفت: «این ظلمت را از منطقه‌ی خود دور خواهیم کرد و صلح را بازخواهیم گرداند. اشغال‌گری را درهم خواهیم شکست، دوشادوش نیروهای رهایی‌بخش عفرین با افتخار بازخواهیم گشت.»

رمزیه صالح الکوردی عضو مجلس خانواده‌ی شهدا از سازمان ملل متحد و نیروهای دمکراتیک درخواست کرد تا به مسئولیت خود عمل نمایند و به اشغال‌گری ترکیه پایان دهند و بازگشت ایمن و سلامتی را برای مردم عفرین تضمین نمایند.