در منبج کارزار جمع‌آوری امضا برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد ادامه دارد

در منبج کارزار جمع‌آوری امضا برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه دارد، تاکید شد لازم است علیه توطئه‌ی بین‌المللی، مقاومت و مبارزه‌ای بین‌المللی برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان انجام شود.

خلق منبج از ۲۴ فوریه کارزار جمع‌آوری امضا برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را آغاز کردند و این کارزار همچنان ادامه دارد.

در این رابطه عضو ابتکار عمل خلق سوریه برای آزادی رهبر عبدالله اوجالان در کانتون منبج، محمد حسام الشواخ گفت: «همان‌گونه که می‌دانید دولت ترکیه به تحمیل انزوا بر رهبر اوجالان ادامه می‌دهد، علیه توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر ما، لازم است مقاومت و مبارزه‌ای بین‌المللی انجام شود.»

همچنین تاکید کرد که به عنوان حمایت از کارزار بین‌المللی «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد»، در شمال و شرق سوریه دست به انجام فعالیت زده‌اند، زیرا این وظیفه‌ای است که بر عهده‌ی تمامی خلق‌هاست.

در ادامه اعلام کرد که خلق با شور و اشتیاق زیاد از این کارزار استقبال کرده‌اند و گفت: «این امضاها را در اختیار اتحادیه‌ی اروپا و سازمان‌های بین‌المللی برای آزادی رهبر عبدالله اوجالان قرار می‌دهیم‌.»

در پایان گفت: «همان‌گونه که رهبر خود را وقف آزادی خلق‌ها کرد، لازم است تمامی خلق‌ها نیز برای آزادی وی به مبارزه بپردازند.»

یکی از شهروندان منبج به نام شمس برکل اعلام کرد، به عنوان زنان منبج در این فعالیت شرکت کرده‌اند. از دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی درخواست نمود، به نقش خود عمل نمایند و برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و مشخص شدن وضعیت وی بر دولت ترکیه فشار وارد کنند.

همچنین گفت: «به عنوان زنان منبج و زنان شمال و شرق سوریه، دوشادوش هم به کارزارها و فعالیت‌ها و اعتراضات و راهپیمایی ادامه می‌دهیم تا بتوانیم آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را تضمین کنیم.»

در پایان تاکید کرد: «آزادی رهبر اوجالان، آزادی تمامی خلق‌ها و بشریت است.»