فعالیت‌هایی برای محکوم کردن توطئه‌ی بین‌المللی در شمال و شرق سوریه برگزار شد

در کانتون‌های شمال و شرق سوریه توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان طی برگزاری فعالیت‌های مختلف محکوم گردید.

عین عیسی

مجلس زنان حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) در گری‌سپی در شهرک عین عیسی واقع در منطقه‌ی فرات سمیناری را برگزار کرد.

در این سمینار بریوان اسماعیل ریاست مشترک مجلس گری‌سپی از طریق پیامی تصویری به تشریح دلایل و سازوکارها و اهداف توطئه بین‌المللی و چگونگی ادامه آن در ۲۵ سال گذشته پرداخت و همچنین مراحل مبارزات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و دیدگاه‌های وی در مورد جامعه را تشریح کرد.

همچنین به مقاومت مستمر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد، همچنین مقاومت رفقایش و ترویج افکار وی و مقاومت توده‌ای از طریق مبارزه و فعالیت‌های مستمر در سراسر جهان برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد، در ادامه تاکید کرد که مبارزه در مناطق شمال و شرق سوریه تا رسیدن به هدف ادامه خواهد یافت.

تربه‌سپی

در همین چارچوب در شهرک تربه‌سپی واقع در کانتون جزیر، با پیشگامی جنبش جوانان انقلابی سوریه و اتحادیه‌ی زنان جوان راهپیمایی برگزار شد.

این راهپیمایی با شرکت صدها نفر و با در دست داشتن عکس رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و شهدا و سردادن شعار علیه توطئه‌ی بین‌المللی تا میدان آزادی ادامه یافت.

کیوان کنعان عضو جنبش جوانان انقلابی سوریه به اهداف توطئه اشاره کرد و گفت: «خواستند در شخص رهبر آپو اراده‌ و مقاومت خلق کورد را از بین ببرند، اما خلق در کنار رهبرش ایستاد. این نیز پاسخ خلق به توطئه‌گران بود.»

همچنین به ادامه‌ی توطئه علیه خلق‌هایی که به افکار رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعتقاد دارند، به ویژه از طریق حملات دولت اشغال‌گر ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه اشاره کرد و تاکید نمود جوانان و زنان علیه این توطئه‌ها مبارزات را گسترش می‌دهند.

شهبا

در کانتون عفرین و شهبا دفتر زنان جنبش دمکراتیک اجتماعی، در شهرک فافین تجمعی اعتراضی را برگزار کردند.

در این تجمع علیه توطئه‌ی بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیانیه‌ای قرائت شد که در آن ذکر شده بود: «ما در دفتر زنان جنبش دمکراتیک اجتماعی در عفرین و شهبا انزوای تحمیلی علیه رهبر را محکوم می‌کنیم و از سازمان‌های حقوق بشری و بین‌المللی می‌خواهیم که مداخله نمایند.»