فرمان حسین: بدون به رسیمت شناخته شدن خودمدیریتی بحران سوریه حل نمی‌شود

فرمان حسین عضو کمیته منطقه‌ای حزب دمکرات کورد در سوریه-الپارتی- در منطقه فرات اعلام نمود که بدون به رسمیت شناختن خودمدیریتی شمال-شرق سوریه بحران سوریه حل نشده و در ادامه افزود: خودمدیریتی بخشی از ثبات و آرامی در سوریه است.

در رابطه با بحران سوریه، فرمان حسین عضو کمیته منطقه‌ای حزب دمکرات کورد در سوریه-الپارتی- در منطقه فرات اعلام نمود که از ابتدای انقلاب ۱۹ ژوئیه گروه‌های تروریستی که به منطقه حمله می‌کنند از میان برداشته شده و سپس خودمدیریتی شمال-شرق سوریه ایجاد شد. این خودمدیریتی به لطف هزاران شهید منطقه توانست دستاوردهای بسیاری را کسب کند.

فرمان حسین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که تحقق ثبات در منطقه و متحد نمودن خلق از طریق خودمدیریتی و پیگیری معیارهای همزیستی مشترک، برادری خلق‌ها و برابری اجتماعی به پیروزی رسیده است. فرمان حسین در این باره اظهار داشت که خودمدیریتی در بعد سازماندهی به پیروزی دست یافته و با مشارکت تمام عناصر و مولفه‌های اجتماعی نهادها و سازمان‌های خود را فعال نموده است. نقش سازماندهی اجتماعی-مدنی را به نحوی گسترده به پیش برده و در این رابطه گام‌های بزرگی را برداشته است.

فرمان حسین در خصوص دستاوردهایی که خودمدیریتی کسب کرده است افزود: خودمدیریتی در تمام حوزه‌های سیاسی و نظامی پیروزی‌ها و موفقیتهای بزرگی کسب کرده است و می‌تواند به مدلی برای خودمدیریتی در خاورمیانه تبدیل شود. همچنین می‌تواند دستاوردهای بیشتری را هم کسب کند.

بدون به رسمیت شناخته شده خودمدیریتی حل بحران سوریه امکان‌پذیر نیست

فرمان حسین عضو کمیته منطقه‌ای حزب دمکرات کورد در سوریه-الپارتی- در منطقه فرات در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که لازم است خودمدیریتی در حوزه بین‌المللی و جهانی به رسمیت شناخته شده و در خاتمه افزود: بدون به رسمیت شناخته شدن خودمدیریتی، بحران سوریه نمی‌تواند حل شود. زیرا خودمدیریتی در سطح سوریه نقش مهمی را ایفا می‌کند، همزمان نباید نقش نیروهای سوریه دمکراتیک را در از میان برداشتن داعش از یاد برد که از میان برداشتن آنها نقش مهمی را در استقرار ثبات و امنیت در مناطق شمال-شرق سوریه ایفا کرده است.