کمپین «بستن حریم هوایی شمال و شرق سوریه به روی ترکیه» برگزار می‌شود

۳۳ حزب و نیروی سیاسی در شمال و شرق سوریه طی بیانیه‌ای اعلام کردند که از ۲۳ جولای با هدف بستن حریم هوایی منطقه به روی رژیم ترکیه کمپینی را آغاز می‌کنند.

در رابطه با این‌ موضوع ۳۳ حزب و نیروی سیاسی در شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای منتشر کردند. در این بیانیه احزاب و نیروهای سیاسی شمال و شرق سوریه آمده ‌است که برای ممنوعیت حریم هوایی به روی جنگنده‌ها و پهپادهای ارتش اشغالگر ترکیه از ۲۳ جولای ساعت ۱۹:۰۰ به وقت بروکسل و ساعت ۲۰:۰۰ به وقت آمد کمپینی را هشتاگ خواهند کرد.

در ادامه این بیانیه آمده‌است:

از سال ۲۰۱١ این سرزمین در بحرانی عمیق قرار دارد. در نتیجه‌ی قربانیان بسیاری که دادیم ما انقلاب را روژاوا را ایجاد کرده‌ایم و با همه جوامع مانند کورد، عرب، سریانی، ارمنی و چیچان خودگرانی را تاسیس نمودیم. ما در مقابل داعش جنگیده و انقلابمان را سرپا نگه داشتیم. علی‌رغم آن ما به‌عنوان مهم‌ترین شریک ائتلاف علیه داعش در مقابل حملات بی‌وقفه‌ی دولت ترکیه که خود نیز عضو ائتلاف است مقاومت می‌کنیم. اکنون نیز دولت ترکیه و گروه‌های وابسته‌اش می‌خواهند مناطق آزاد دیگرمان را مانند عفرین، گری سپی و سریکانی اشغال کنند.

ما از ۹۹مین سالگرد پیمان لوزان که توسط نیروهای اشغالگر برای مشروعیت دادن به اشغال کوردستان به وجود آمد و از دهمین سالگرد انقلاب ۱۹ ژوییه که در مقابل لوزان جدید پدید آمد، استقبال می‌کنیم. ما ۳۳ حزب سیاسی در شمال و شرق سوریه به مبارزات خود ادامه می‌دهیم و از انقلاب خود صیانت می‌کنیم.

ما کمپینی را تحت عنوان "حریم هوایی شمال و شرق سوریه را بر روی جنگنده‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین دولت ترکیه ببندید" آغاز می‌کنیم.

تلاش‌ها و اقدامات ما تاکنون در خیابان و در میدان‌های دیپلماتیک انجام ‌شده است. ما با کمپین هشتاگ که در ۲۳ جولای ۲۰۲۲ ساعت ۱۹:۰۰ به وقت بروکسل، ساعت ٢٠ به وقت آمَد، ساعت ٢١:٣٠ به وقت کرماشان در دیجیتال میدیا برگزار خواهد شد، انقلابمان را که آخرین امید بشریت است محافظت می‌کنیم و می‌دانیم که ما تنها نیستیم، به‌همین دلیل پیروزی با آزادی‌خواهان است.