کنفرانس زنان برای آزادی عبدالله اوجالان در رقه آغاز شد

کنفرانس زنان برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در رقه آغاز شد.

کنفرانس آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان با شعار «با فلسفه ژن ژیان آزادی، آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین خواهیم کرد» در سالن شورای شهر رقه آغاز شد.

این کنفرانس توسط کنگره استار و انجمن زنان زنوبیا برگزار می‌شود. اعضای هر دو نهاد، شورای زنان سوریه، دفاتر زنان احزاب رقه، نمایندگان خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه، جنبش‌ها و سازمان‌های زنان منطقه در این کنفرانس شرکت کردند. همچنین چهره‌های مستقل، نویسندگان، شاعران و پزشکان زن، مهمانانی از دمشق، حمص، حما و لاذقیه نیز به این کنفرانس پیوستند. افرادی از باشور کوردستان و روژهلات نیز از طریق زوم در کنفرانس شرکت خواهند کرد.

در این کنفراس موضوع‌های اصلی چون «نتایج توطئه بین‌المللی و تأثیرات آن بر اوضاع سیاسی»، «جنایت علیه رهبر عبدالله اوجالان بر اساس موازین بین‌المللی» و «کارزارهای آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان» مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در این کنفرانس زلیخه عبدی رئیس کمیته آموزش و یادگیری کانتون رقه سخنرانی کرد و گفت: «ما یک روند تاریخی را پشت سر می‌گذاریم. ما پاسخ به مقاومت و پاسداری از دستاوردها را اعلام کردیم. امروز نیز کسانی که در برابر تروریستترین سازمان (داعش) مقاومت کردند و پیروز شدند در این مکان جمع شده‌اند.»

زلیخه هشدار داد که دولت اشغالگر ترکیه از داعش خطرناک‌تر است و ادامه داد: «دولت ترکیه حسادت و پلیدی خود را در خاورمیانه آشکار کرد و در مناطقی که اشغال کرده بود مرتکب کشتار شد و بسیاری از کشورها کشتار عفرین، سرکانی و گری‌سپی را شناختند.»

زلیخه عبدی با بیان اینکه دولت ترکیه به هدف خود نمی‌رسد، گفت:  «پروژه ملت دموکراتیک پاسخی به سیاست‌های اشغالگرانه است.»

زلیخه عبدی برای شکست توطئه بین‌المللی گفت: «برای شکست این توطئه، زنان باید صدای خود را متحد کرده و با هم برای آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان مبارزه کنند.»

رئیس مشترک کمیته آموزش و یادگیری کانتون رقه، زلیخه عبدی، برای افزایش مبارزات و پیروی از خط شهدا برای آزادسازی مناطق اشغالی عهد خود را تکرار کرد.

این کنفرانس با سخنرانی عضو جنبش فرهنگ زنان هلال طلایی و شاعر مدیا سلیمان و بحث در مورد موارد فوق ادامه دارد.