محکومیت اقدامات پارت دمکرات کوردستان از سوی انجمن ایزدیان

انجمن ایزدیان منطقه جزیر تلاش‌های پارت دمکرات کوردستان را به بهانه تبلیغات انتخاباتی برای ورود به شنگال محکوم کرده و اظهار داشت که شنگال ایزدخان است و برای تمام ایزدیان امنیت دارد.

نیروهای وابسته به پارت دمکرات کوردستان در ۳ اکتبر به بهانه تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی برای ورود به پارلمان تلاش کردند تا وارد شنگال شوند.

اما ایزدیان شنگال با ورود نیروهای پارت دمکرات کوردستان به شنگال مخالفت کردند. در رابطه با این رویداد، خودمدیریتی شنگال بیانیه‌ای را منشتر کرد. در این بیانیه آمده است که پارت دمکرات کوردستان تلاش می‌کند شنگال را اشغال کرده و خودمدیریتی شنگال در مقابل این تلاشها مقاومت می‌کند.

انجمن ایزدیان منطقه جزیر در روژآوای کوردستان در این باره بیانیه‌ای را صادر کرد. در این بیانیه خاطرنشان شده است که افرادی که می‌خواهند وارد شنگال شده و تبلیغات انتخاباتی خود را برگزار کنند، همان کسانی هستند که مدتی پیش از این اعلام می‌کردند که شنگال آرام و با ثبات نیست.

این بیانیه در مقابل دفتر انجمن ایزدیان در روستای قزال چوخ از توابع آمودی و از سوی الیاس سیدو ریاست این انجمن قرائت شد. در این بیانیه آمده است که: زمان برگزاری انتخابات عراق نزدیک می‌شود. نیتها و اهداف نیز تدریجا مشخص می‌شوند. افرادی که تا کنون در شنگال نبوده و از وضعیت آنجا اطلاعی نداشته‌اند، امروزه تلاش می‌کنند تا از مرزهایی که با خون ترسیم شده است بگذرند تا شنگال و خلق شنگال را بار دیگر سرکوب کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است که برخی از افرادی که تلاش می‌کنند به هزینه ایزدیان به منافع فردی خود دست پیدا کنند، تا کنون محکوم شده‌اند و در ادامه افزود: ایا تا کنون ویان دخیل برای اطلاع از سرنوشت فرزندان خلق خود که اکنون از اراده خود برخوردارند، اقدامی انجام داده است؟ مسئله شگفت انگیزی است، کسانی که می‌خواهند که به مناطق مختلف شنگال بیایند، مگر مدتی پیش اطلاعیه‌های را مبنی بر عدم وجود آرامش در شنگال منتشر نکرده بودند؟ و اقدامات آنان به این معناست که آنها دنبال جمع‌آوری رای و کسب کرسی در پارلمان هستند تا منافع حزبی خود را حفظ کنند.

لازم است همه بدانند که شنگال همراه با دردهای خود، با جوانان، زنان و مردان خود قدرتمند خواهد شد. کسانی که نمایندگی شنگال را بر عهده دارند، پیشنهادات و دیدگاههایی را برای عراق فدرال ارائه کرده‌اند. چه لزومی دارد که چنین تبلیغاتی صورت بگیرد و بگویند که پ.ک.ک اجازه نمی‌دهد وارد شنگال بشویم؟ تمام این اقدامات و سخنان نشانه‌های ضعف آنان را بر خود دارد.

شنگال از اراده خود برخوردار بوده و برای تمام ایزدیان قلعه‌ای محکم و استوار به شمار می‌رود. لازم است که گروه‌های که واقعیات را وارونه جلوه می‌دهند، برای خودمدیریتی شنگال احترام قائل شوند. زیرا شنگال به معنای ایزدخان است و برای تمام ایزدیان قلعه‌ای محکم و استوار به شمار می‌رود.