محمود برخودان: ما در مقابل حمله به نیروهای مدافع خلق سکوت نمی‌کنیم

محمود برخودان از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیک در رابطه با حملات صورت گرفته به نیروهای مدافع خلق به نیروهای پارت دمکرات کوردستان هشدار داده و اعلام کرد که اگر حملات ادامه پیدا کنند، نیروهای سوریه دمکراتیک سکوت نخواهند کرد.

خبرگزاری هاوار نیوز طی گفتگویی با محمود برخودان از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتک اعلام کرد که نیروهای آنها، از عناصر و هویتهای مختلف در سوریه حمایت کرده و اتحاد بین این هویتها را برقرار ساخته‌اند و اگر جنگی داخلی در جنوب کوردستان روی دهد نیروهای آنها نیز سکوت نمی‌کنند.

ما سکوت نمی‌کنیم

محمود برخودان از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیک در رابطه با حملات صورت گرفته به نیروهای مدافع خلق (HPG) و تلاش‌های برخی از احزاب باشور کوردستان برای آغاز کردن جنگ داخلی اعلام کرد: ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم که بین نیروهای پیشمرگ و نیروهای مدافع خلق برخوردی روی دهد، زیرا در صورت روی دادن چنین برخوردی، نتایج آن فاجعه بار خواهد بود.

برخودان با اشاره به اینکه برخی از مناطق تحت کنترل نیروهای پیشمرگ بوده و برخی دیگر هم تحت کنترل نیروهای مدافع خلق هستند، اشاره کرد که در صورتیکه نیروهای پیشمرگ به نیروهای مدافع خلق حمله کنند، ما سکوت نمی‌کنیم، ما پیش از این هم موضع خود را در این باره اعلام کرده‌ایم. وی تصریح کرد که نیروهای سوریه دمکراتیک در مقابل حمله به نیروهای مدافع خلق سکوت نکرده و به همین دلیل لازم است که پارت دمکرات کوردستان هم نیروهای خود را به مناطق حفاظتی میدیا اعزام نکند و به نیروهای مدافع خلق حمله نکند. نیروهای مدافع خلق نیز ساکنان و فرزندان همین سرزمین هستند.

محمود برخودان از فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیک در بخش دیگری از گفتگوی خود اظهار داشت که باید نیروهای پارت دمکرات کوردستان به دام طرح‌ها و توطئه‌های دولت ترک نیفتاده و علیه خلق کورد با دولت اشغالگر ترک همکاری نکنند. همکاری و ائتلاف پارت دمکرات کوردستان با اشغالگری ترک خیانت است. نیروهای سوریه دمکراتیک نیر در مقابل خیانت سکوت نکرده و شدیدا موضع‌گیری می‌کنند.

برخودان در ادامه این گفتگو افزود: از زمان تاسیس نیروهای سوریه دمکراتیک در سال ۲۰۱۵ این نیرو نقش مهمی را در عرصه سیاسی نظامی سوریه برای دمکراسی و حفظ منطقه ایفا کرده است و در این باره ما حتی یک روز هم به تجزیه سوریه فکر نکرده‌ایم. نیروهای سوریه دمکراتیک باعث شده‌اند که تمام عناصر و مولفه‌های تشکیل دهنده سوریه از حقوق مشروع خود بهره‌مند شوند. هم اکنون نیروهای سوریه دمکراتیک نمونه همزیستی و مبارزه مشترک را دنبال می‌کنند. این مسئله نیز در نشست سالانه شوراهای نیروهای سوریه دمکراتیک که روز گذشته برگزار شد، اثبات شده است.

تلاش ما برای دمکراتیک شدن سوریه

محمود برخودان در بخش دیگری از گفتگوی خود با هاوار نیوز تایید کرد که تمام مولفه‌های منطقه اعم از عرب، کورد و سوریانی و آسوری، کلدان و ترکمن در این منطقه با هم همزیستی داشته و نگرش‌ها و دیدگاههای خود را آزادانه بر زبان می‌آورند و آزادانه در این سرزمین زندگی می‌کنند. تمام این مولفه‌ها و هویتها با هم همزیستی دارند. این همزیستی هم با مبارزه و نبردهای نیروهای سوریه دمکراتیک و تلاش برای آزادی مناطق اشغال شده صورت گرفته است.

برخودان در ادامه ابراز امیدواری نمود که تجربه نیروهای سوریه دمکراتیک در تمام سوریه تحقق پیدا کرده و برای دمکراتیک شدن سوریه تلاش کرده و در این راه قربانیان فراوانی داده است. محمود برخودان در خاتمه گفتگوی خود با خبرگزاری هاوار اظهار داشت که هدف اصلی آنها آزادسازی مناطقی است که از سوی نیروهای ترکیه به اشغال درآمده است و آزادی عفرین، گری‌سپی و سریکانی از جمله اهداف اصلی آنها به شمار می‌رود. آنها این مسئله را در نشست سالانه نیروهای سوریه دمکراتیک مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند. نیروهای سوریه دمکراتیک زمینه، وضعیت و تاکتیکهای لازم برای آزادی مناطق اشغال شده را ایجاد می‌کنند.