مجلس سوریه ی دموکراتیک: خلق سوریه باید توافقات علیه خود را رد کنند

مجلس سوریه ی دموکراتیک MSD نسبت به نشست سه جانبه وزیر دفاع دولت اشغالگر ترک، وزیر دفاع دولت دمشق و وزیر دفاع روسیه ابراز تردید کرد و از مردم سوریه خواست تا توافقاتی را کە خلاف منافع خود میدانند رد کنند.

مجلس سوریە دموکراتیک در خصوص دیدار وزرای دفاع دولت ترکیه، دولت دمشق و روسیه که تحت نظارت روسیه برگزار شد، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

ما به عنوان مجلس سوریه ی دموکراتیک به دیدار وزرای دفاع دولتهای ترکیه و سوریه با حمایت روسیه با نگاهی پر از تردید می نگریم.

ما قتل‌عام خلق سوریه را بە عنوان ابزاری برای انتخابات حزب عدالت و توسعه و قربانی شدن در مقابل قدرت دمشق را به شدت محکوم می کنیم.

برای وفاداری به جایگاه شهداء، اسراء و مهاجران سوری و تعهد به مسئولیت اخلاقی و تاریخی در قبال منافع مردم سوریه و رد تلاشهای رژیمهای مستبد برای ممانعت از آزادی مردم، میخواهیم خلق سوریه توافقنامه هایی را که خلاف منافع آنهاست، رد کنند، لازم است اجازە ندهند کە خون و رویاهایشان به عنوان کالای معامله ی طرف هایی که منافع خود را دنبال می کنند، مورد استفاده قرار گیرد.

مرحله حساس کنونی که سوری ها از سر می گذرانند نیازمند اتحاد برای غلبه بر همه اختلافاتی است که دشمن خلق سوریه از آنها به نفع خود استفاده می کند.

همچنین از مردم آزادیخواه سوریه می خواهیم که با درک بە خطر افتادن آینده کشور و رویای آزادی ما بتوانند بر همه اختلافها غلبه کنند.

ما به عنوان مجلس سوریه ی دموکراتیک اعلام می کنیم که فکر، دست و قلمرو ما متعلق به همه مردم آزادیخواه سوریه است. هیچ منفعت و حقی بر منافع و حقوق مردم سوریه ارجحیت ندارد. همچنین ما خواستار لغو و نابودی این اتحاد هستیم. نیروهای انقلابی و مخالفان باید علیه دیکتاتورها و خون فروشان سوریه متحد شوند.