مراسم گرامیداشت گریلای شهید جانفدا در کوبانی برگزار شد

صدها نفر از مردم کوبانی برای گریلای نیروهای مدافع خلق (HPG) عبدالله همو که در ماه آگوست در بمباران هوایی منطقه‌ی گاره توسط دولت ترکیه به شهادت رسید ابراز همدردی کردند.

مرکز مطبوعاتی HPG امروز سه شنبه در بیانیه ای کتبی اعلام کرد که عبدالله همو (جانفدا) در 13 آگوست 2021 به همراه یک رفیق‌اش در منطقه‌ی گاره به شهادت رسیده است.

پس از اعلام اینکه عبدالله همو متولد کوبانی شهید شده است، صدها نفراز اهالی کوبانی برای ابراز همدردی وگرامیداشت در مراسم بزرگداشت یاد گریلای شهید شرکت کردند.

بسیاری از مردم از جمله اعضای شورای خانواده شهدا، نمایندگان اداره خودگردان و سازمان‌های مردم نهاد به خانواده گریلا همو تسلیت گفتند.

گلو علی ریاست مشترک شورای خانواده شهدا در منطقه فرات در خیمه تسلیت باز شده برای گریلا‌ سخنرانی کرد و گفت: "ما در برابر همه شهدای انقلاب آزادی با احترام سر تعظیم فرود می آوریم. روستای آشمه شهدای زیادی داد. شهید جانفدا برای آزادی مردم خود به کوههای کوردستان رفت و تا آخرین لحظه مقاومت کرد."

گلو در ادامه اظهار کرد: "فرزندان ما که به کوههای آزاد می‌روند به این باور رسیده اند که این راه درست است. دولت ترکیه هر کاری انجام دهد، فرزندان ما همیشه مقاومت خواهند کرد."

برادر شهید عبدالله همو، علی همو تاکید کرد که جانفدا شهید تمامی مردم کورد است و باید راه شهدای آن را دنبال کرد.