خلق کوبانی در مراسم تعزیە شهدا شرکت کردند

صدها نفراز اهالی کوبانی در مراسم تعزیە شهیدان حمزه کوبانی، روکن کوبانی و راپرین آمد شرکت کردند.

سازمان خانواده شهدای منطقه فرات مراسم تعزیە برای ٣ شهید حمزه کوبانی، روکن کوبانی و راپرین آمد را در آرامگاه شهید دجله کوبانی برگزار کردند.

در این مراسم عایشه افندی، رئیس مشترک سازمان شهدای منطقه فرات سخنرانی کرد و گفت: فرزندان کورد در کوهستانهای کوردستان علیه سرمایه‌داری مبارزه می‌کنند و با اراده خود دولت اشغالگر ترکیه را شکست می‌دهند و به ما درس قهرمانی می‌آموزند.

در ادامە عایشە گفت: ما باید فعالیت خود را افزایش دهیم و به قولی کە بە شهدا داده‌ایم عمل کنیم. از ابتدای مبارزە و انقلاب قول داده‌ایم که پیروز خواهیم شد. راە بسی دشواری در پیش داریم زیرا ما تنها بە دنبال هویت نیستیم بلکە در پی آزادی هستیم.

عایشه در پایان از کسانی کە در فکر مهاجرت از کوبانی هستند، خواست که بیدار شوند و حماسه‌ی کوبانی که با خون هزاران شهید آزاد شده را به یاد بیاورند.

سپس احمد خوجه عضو کمیته اجرایی حزب اتحاد دمکراتیک نیز سخنرانی کرد و گفت: ما سالهاست که شهید اهدا می‌کنیم و برای آزادی، خود را به فلسفه رهبرمان عبدالله اوجالان میسپاریم.

خوجه با بیان اینکه دشمنان در تلاشند تا وجود کوردها را در منطقە بە خطر بیاندازند، گفت: اراده کورد بزرگتر از خیانت است.

وی افزود: امروزە شهدایمان ما را به سوی صلح و آرامش می‌برند. قول می‌دهیم که پیرو خط‌مشی شهدا باشیم و پیروزی از آن ما خواهد شد.

این مراسم با قرائت هویت شهدا و تحویل آنها به خانواده‌هایشان به پایان رسید.