نوری محمود: ما براساس حق دفاع مشروع از امادگی برخورداریم

نوری محمود سخنگوی ی.پ.گ با یاداوری تداوم حمله و تهدیدات حاکمیت فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ علیه منطقه افزود: ما با مبارزه خود، چهره واقعی سازمان‌هایی مانند داعش و النصره را نشان دادیم. امروز ما نقاب از چهره رئیس جمهور ترک و فاشیسم آک.پ/م.ه.پ هم بر می‌اندازیم

حاکمیت فاشیست اردوغان-باخچلی با حملات جدید اشغالگرانه خود به شمال-شرق سوریه تلاش می‌کند تا همچنان در مسند قدرت بماند. در بسیاری از مناطق نیروهای دفاعی باری هر گونه حمله ناگهانی آمادگی‌های خود را افزایش داده‌اند. خلق منطقه و نیروهای دفاعی هم برای مقابله با هرگونه حمله ناگهانی بر آمادگی خود می‌افزایند.

نوری محمود، سخنگوی یگانهای مدافع خلق در رابطه با تهدیدهای دولت ترک طی گفتگویی با خبرگزاری هاوار اعلام نمود که در صورت هرگونه حمله ناگهانی، نیروهای مدافع خلق با استراتژی و تاکتیکهای جدید از آمادگی کامل برخوردار بود و در این باره اظهار داشت: خلقمان در مقابل این تهدیدها هر آنچه را که لازم باشد انجام می‌دهد. بر این اساس باید خلقمان سازماندهی شده و از آمادگی‌های لازم برخوردار باشد.

نوری محمود سخنگوی یگانهای مدافع خلق در این گفتگو به پرسش‌های ما در خصوص توافقنامه با روسیه در منطقه و ادعاهایی مبنی بر معامله بر سر کوبانی از سوی روسیه و ترکیه پاسخ داد.

روسیه طی توافقنامه‌ای پیام می‌دهد که سوریه را حفظ می‌کند

نوری محمود اعلام نمود که نیروهای بزرگ مانند روسیه و آمریکا تا کنون در پیشبرد راه حل دمکراتیک و سیاسی برای سوریه با شکست مواجه شده‌اند، نوری محمود این شکست را به عنوان شرمی سیاسی تعریف کرده و اظهار داشت: روسیه با معاهدات و پیمانهایی که اخیرا بسته است، تلاش می‌کند تا نیروی خود را در سوریه به نمایش بگذارد. اما در مثال تهدیدهای اردوغان به رئیس آ.ک.پ، نوعی حالت دفاع از سوریه را از خود نشان می‌دهد. اما این موضع حل مسئله نیست. لازم بود که دولتی مانند روسیه نقش مهمتری را ایفا می‌کرد، نقشی مانند اتحاد خلق‌های سوریه را بر اساس دست‌یابی به راه حل دمکراتیک ایفا می‌کرد. مایه شرم است که نیروهای بزرگ در عرصه سیاسی سوریه نتوانستند به راه حل دمکراتیکی در سوریه دست پیدا کنند و به جای تجربه راه‌های صلح آمیز، رویکردهای جنگی را در پیش گرفتند.

توافقنامه‌ها برای دست‌یابی به راه حل هیچ معنایی ندارند

نوری محمود اعلام نمود که راه حل اصلی در سوریه، خودمدیریتی دمکراتیک و مدل‌های خودمدیریتی دمکراتیک بود و در اینباره افزود: توافقنامه‌های روسیه برای حل مسئله و ممانعت از جنگ چندان سودمند نیستند. خلق کورد و خلق‌های دیگر در سوریه بدون دست‌یابی به حقوق خود، بدون گفتگو در رابطه با تحقق مدل خودخودمدیریتی و مدل‌های دیگر که برای سوریه پیشنهاد شده است، بدون آنکه از سوی خود خلق‌های سوریه مود بحث و گفتگو واقع شود، به نتایج مورد انتظار ختم نمی‌شود. به همین دلیل این تفاهمنامه‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار نیستند.

ادعاهایی در رابطه با معامله روسیه و ترکیه در خصوص کوبانی

نوری محمود در خصوص ادعاهای اخیر مربوط به معاملات سیاسی بین روسیه و ترکیه در خصوص کوبانی هم گفت: نمونه‌ای از ادعاهایی که در مورد معامله سیاسی در مورد کوبانی شنیده می‌شود در عفرین مشاهده شد. ما همیشه گفتیم که روسیه نیرویی است که باید در چارچوب راه حل سیاسی و دمکراتیک برای حل مسئله ایفای نقش کند. روسیه به عنوان نیروی تضمین کننده صلح باید راه را برای رسیدن به یک راه حل سیاسی هموار کند. اما اشغال عفرین بسیاری از ابعاد این مسئله را روشن کرده است. همیشه احتمال دارد که رویدادی مانند مسئله عفرین بین روسیه و ترکیه روی دهد، اما به شیوه‌ای رسمی ما هیچ اطلاعی از یک توافق احتمالی بین روسیه و ترکیه نداریم.

از تجربه عظیم جنگی برخورداریم

نوری محمود در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرگزاری هاوار اظهار داشت: یگانهای مدافع خلق و یگانهای مدافع زنان و نیروهای سوریه دمکراتیک برای حفظ ارزش‌های انقلاب روژآوا تا کنون مبارزه کرده‌اند و براساس دفاع مشروع مبارزات خود را ادامه داده‌اند. وی در ادامه افزود: به عنوان یگانهای مدافع زنان، یگانهای مدافع خلق و نیروهای سوریه دمکراتیک بر اساس مبنای واقعی، اراده و تفکر سیاسی اجتماعی در صحنه حضور داشته‌ایم. این نیروها برای دفاع از اهداف، شکوه و ارزش‌های انقلاب روژاوا تاسیس شده و به همین دلیل ما همیشه بر اساس دفاع از حفظ ارزش‌های انقلاب، دفاع مشروع را مورد توجه قرار داده‌ایم. در این فرایند، ما از تجربه‌ای عظیم برخوردار شده‌ایم. خصوصا که تجارب ما علیه داعش، القاعده و گروه‌های تروریستی که آ.ک.پ/م.ه.پ از آنها دفاع می‌کند، می‌رزمیم.

تاکتیک و استراتژی‌های جدید

نوری محمود سخنگوی یگانهای مدافع خلق در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که آنها از جنگ عفرین، گری سپی و سریکانی تجارب بسیاری را کسب کرده و در این باره افزود: ما در نبرد با ارتش ترک معادلات نظامی را بر اساس منافع خود تغییر داده‌ایم. در عفرین و گری سپی و سریکانی حملات هوایی سنگین بودند. یعنی بین نیروهای ما و ارتش ترک در بعد تکنولوژی نظامی برابری وجود نداشت. این وضعیت از سوی نیروهای ما در این فاصله زمانی به طور گسترده مورد گفتگو قرار گرفته است و تدابیر لازم تاکتیکی و استراتژیکی در این باره گرفته شده است. در نتیجه آن نیروهای ما برای حفظ اهداف و ارزش‌های انقلاب و حفظ کرامت اجتماعی روژآوا، بر اساس دفاع مشروع خود را آماده کرده‌اند.

نوری محمود در ادامه سخنان خود اظهار داشت که هدف آنان دست‌یابی به راه حل و نه جنگ بوده و در ادامه گفت: نیروهای ما همیشه برای سوریه، دست‌یابی به راه حل را مبنا قرار داده‌اند. هدف ما دست‌یابی به راه حل دمکراتیک بوده و در داخل سوریه بر اساس عناصر دفاع مشروع تلاش می‌شود که این مسئله تحقق پیدا کند. جنگ خواست ما نبوده است. اما اگر چون همیشه با حملات روبرو می‌شویم، برای دفاع از خود ناگزیر می‌شویم که همیشه در حال مبارزه باشیم. اینده مشخص خواهد کرد که ما چگونه مبارزه می‌کنیم. پیروزی از آن ما و خلقمان خواهد بود.

نوری محمود در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرگزاری هاوار اظهار داشت که نیروهای ما دفاع حق طلبانه خود را از ابتدای انقلاب روژآوا آغاز کرده است. آقای بایدن در دیدار خود با اردوغان به حقوق بشر و دمکراسی اشاره کرده است. از ابتدای انقلاب روژآوا نخستین گام در این رابطه را خودمدیریتی و نیروهای ما برداشتند. زمانیکه همه از بهار عربی سخن می‌گفتند ما از بهار خلق‌ها سخن گفتیم. مبارزه خلق‌ها، زنان، جوانان و به طور خلاصه، تمام عناصر و مولفه‌های تشکیل دهنده که در شمال-شرق سوریه نیازمند آزادی و فرهنگ‌های مختلف بودند، اثبات کرده است که مفهوم بهار خلق‌ها درست‌تر بوده است.

نقاب دولت ترک را هم مانند نقاب داعش و النصره برمی‌داریم

نوری محمود در ادامه گفتگوی خود با خبرگزاری هاوار اظهار داشت که آنها با مبارزه خود در شمال-شرق سوریه واقعیت وجود و مبارزه خود را به تمام جهانیان ثابت کرده‌اند. با مقاومتی که ما در سال ۲۰١٢ در سریکانی نشان دادیم، به جهانیان ثابت کردیم که النصره و القاعده در میان صفوف ارتش سوریه آزاد سازماندهی شده‌اند. سپس در کوبانی علیه داعش جنگیدیم. با مبارزه ما چهره واقعی آنان نمایش داده شد. امروز ما با فاشیسم اردوغان مبارزه کرده و نقاب از چهره آنان هم بر می‌داریم.

جهان در دست‌یابی به راه حل مسئله سوریه یک گام عقب‌تر از ما است

نوری محمود در بخش دیگری از سخنان خود اعلام نمود که ثابت شده است که غیر از پروژه‌ای که ما برای خلق‌های شمال-شرق سوریه ارائه کرده‌ایم، هیچ راه حل دیگری برای سوریه نمی‌تواند واقعی باشد. ما پیش از این هم اعلام کرده این که مسئله اصلی، مسئله دمکراسی و حقوق بشر است. به همین دلیل جهان برای حل مسئله در اینجا، همچنان یک گام عقب‌تر از ما است. واقعیتی که ما در ابتدای انقلاب روژآوا مطرح کردیم،  همیشه محصول وجدان و اخلاق اجتماعی ما بوده و این مسئله اثبات نموده است که  غیر از این مسئله راه حل دیگری موجود نیست. نیروهای ما مقاومت کردند و برای دفاع از این واقعیت همیشه مقاومت می‌کنند.

لازم است خلق برای حیاتی آزاد و با کرامت خود را آماده کند

نوری محمود سخنگوی یگانهای مدافع خلق در خاتمه گفتگوی خود با خبرگزاری هاوار خطاب به خلق روژآوا – شمال-شرق سوریه گفت: خلق روژآوای کوردستان  شمال-شرق سوریه هزینه‌های سنگینی را داده‌اند. در فرایند انقلاب برای دفاع از از ارزش‌ها و کرامت انسانی و اهداف انقلاب قهرمانی‌های بی‌بدیلی را از خود نشان داده‌اند و در مقابل تروریسم پیروزی‌های بزرگی را کسب کرده‌اند. خلقمان نبرد خلق انقلابی را به پیش برده و تا زمانیکه به آزادی دست پیدا نکنند و ارزش‌های انقلاب را مستقر نکنند مبارزه خود را ادامه می‌دهند. به همین دلیل هر آنچه را که لازم باشد در مقابل تهدیدهای اردوغان انجام می‌دهد. یگانهای مدافع خلق، یگانهای مدافع زنان و نیروهای سوریه دمکراتیک با اراده خلق‌ها تاسیس شده و این اراده قدرتمندتر جلوه خواهد کرد. لازم است خلقمان بر اساس این واقعیت خود را سازماندهی کرده و برای حیاتی آزاد و پر کرامت خود را آماده کند.