'زمان استفاده از کارت تبهکاران ترکیه به پایان رسیده است'

سمیر حداق از اعضای اتحادیه چرکس‌های منبج می‌گوید که ترکیه بیش از این نمی‌تواند از کارت تبهکاران استفاده کند.

سمیر حداق عضو اتحادیه چرکس‌‌های منبج یادآور شد که دولت ترکیه از آغاز انقلاب روژاوا در حالت تهاجمی است و خلق‌های شمال و شرق سوریه در مقابل حملات ترکیه ایستادگی کرده‌اند و به مقاومت ادامه می‌دهند.

سمیر حداق در گفتگو با خبرگزاری فرات به اهداف ترکیه از حمله به شمال و شرق سوریه سخن گفت. به نظر سمیر حداق هدف ترکیه ایجاد ناامنی در منطقه و ترس میان شهروندان و به طبع آن آواره کردن آنهاست. تاکنون نیز از تبهکارانش در این چارچوب بهره گرفته است. حداق افزود که اکنون کار دیگری که این تبهکاران موفق به انجام آن باشند باقی نمانده است و گفت:"وضعیت تمامی گروهک‌های تبهکار در منطقه قابل مشاهده است. آنها را تجزیه کرده و به مناطق مختلف گسیل کردند و تقریبا روزانه با همدیگر نزاع دارند."

خلق منبج عقب‌نشینی نکرد

حداق گفت که رژیم ترکیه از یکسو با حمله به کوبانی، منبج و مناطق دیگر درصدد لاپوشانی بحران‌های داخلی خود است و از سوی دیگر تلاش می‌کند تا رعب و وحشت را میان ساکنان شمال و شرق سوریه ایجاد کند. سمیر گفت:"اما از آغاز انقلاب خلق این منطقه و بویژه منبج همیشه در مقابل حملات ایستادگی کردند. تاکنون خلق در مقابل این حملات عقب‌نشینی نکرده‌اند. از اکنون به بعد نیز پا پس نخواهند گذاشت. خلق به بازی‌های دشمنان علیه اداره خودگردان آگاه است."

ترکیه نتوانست به اهداف خود در سوریه دست یابد

سمیر حداق خاطرنشان کرد که گردانندگان رژیم ترک در سال ٢٠١١ وعده داده بودند که در مسجد اموی در شام نماز می‌خوانند، اما موفقیتی کسب نکردند. وی افزود:"حتی با همکاری مزدوران و تبهکارانشان هم نتوانستند به اهداف خود دست یابند. امروز این تبهکاران بار سنگینی بر دولت ترک هستند. رژیم ترک می‌خواهد از دست آنها نجات یابد. رژیم ترک هم می‌داند که زمان استفاده از کارت تبهکاران به پایان رسیده است. آنچنانکه می‌خواست از آنها بهره گرفت و امروز می‌خواهد خود را از دست آنان نجات دهد."