تصویر

مشخصات شهدای خاکورک اعلام شد

ه‌پ‌گ اعلام کرد که در منطقه خاکورک، ۳ گریلا به شهادت رسیده‌اند و گفت‌: ‌«ما یک‌بار دیگر قول می‌دهیم در کوردستانی آزاد که هدف آن شهدا بود، از یاد و خاطره آنان صیانت کنیم.‌»

اعلام مشخصات شهدا

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ) به شرح زیر است‌:

‌‌«در حمله اشغالگرانه دولت ترکیه در ۴ اوت ۲۰۲۴ علیه منطقه خاکورک، رفقای ما، آسرین و خویندا، در روز ۲۴ اوت ۲۰۲۴ رفیق‌مان رستم به شهادت رسیدند.

رفقا، آسرین و خویندا که علیه ارتجاع جامعه با نگرش مردسالارانه و اعمال بردگی که بر زنان تحمیل می‌شود، ایدوئولوژی آزادی زنان را به مثابه یگانه راه رهایی دیدند، با اشتیاقی وافر به سوی صفوف آزادی شتافتند. رفقای ما، آسرین و خویندا، امید آزادی را که با شهدای زن پیشاهنگ آپوئی با دادن‌ هزینه‌های بسیار، آفریده‌اند را در آغوش گرفتند و این امید را گسترش دادند و خواستند آن را به تمام زنان فرودست  برسانند و با مبارزه فداکارانه خود به این هدف‌شان رسیدند. رفقای ما آسرین و خویندا به مبارزان فدائی فلسفه ‌«ژن ژيان آزادی» مبدل شدند که امروز در همه جای جهان از سوی زنان بر زبان آورده می‌شود، با پایبندی خود به معیارهای آزادی در دل خلق و تمام زنان مقاومتگر جای گرفتند.

فرزند پیشاهنگ منطقه سرحد، رفیق رستم در ابتدا در کوردستان و سپس در اروپا به صفوف آزادی پیوست، با پایبندی و صیمیمیتی بسیار وظایف میهن‌دوستانه خود را عملی کرد. در مقابل حملات دولت قاتل ترکیه علیه خلق‌ما، به این اعتقاد رسید که شیوه مبارزه‌اش کافی نیست، به همین‌خاطر به سوی کوهستان‌های آزاد شتافت و به مثابه یک گریلای آزادی در صفوف مبارزه مشارکت کرد. رفیق رستم با شخصیت درستکارش و ‌ پایبندی به رهبر آپو و شهدای قهرمان‌، شناخته می‌شود. در میان صفوف گریلا کوشش کرد که بیش از پیش و بهتر از قبل مبارزه کند و لایق شهدا باشد.

به مثابه رفقای آنان، ما به خانواده‌های ارجمند شهدا، آسرین، خویندا و رستم، به خلق میهن‌دوست کوردستان، تسلیت می‌گوییم و یکبار دیگر قول می‌دهیم در کوردستانی آزاد که هدف آنان بود، از یاد و خاطره شهدا صیانت کنیم.‌»

مشخصات شهدا به شرح زیر است‌:

نام سازمانی‌: آسرین باور

نام و نام خانوادگی‌: سَودا توپچو

محل تولد: رِحا

نام مادر – پدر‌: آیهان – شیخ‌موس

زمان و مکان شهادت‌: ۴ اوت ۲۰۲۴ / خاکورک

*****

نام سازمانی‌: خویندا چیا

نام و نام خانوادگی‌: نَجلا احمد سلیمان

محل تولد: دِریکا حمکو

نام مادر – پدر‌: زینب – احمد

زمان و مکان شهادت‌: ۴ اوت ۲۰۲۴ / خاکورک

*****

نام سازمانی‌: رستم سرحد

نام و نام خانوادگی‌: شاهین پَکور

محل تولد: ایدِر

نام مادر – پدر‌: گلچین – صالح

زمان و مکان شهادت‌: ۲۴ اوت ۲۰۲۴ / خاکورک

*****