دختر نقاش؛ مونا زبیر: موفقیت با اعتماد به‌نفس حاصل می‌شود

مونا زبیر هنرمند نقاش می‌گوید: «به جوانان بااستعداد توصیه می‌کنم که آثار هنریشان را بدون شرم و دودلی منتشر کنند.»

مونا زبیر یک دختر نقاش اهل شهر حلبجه است که ۱۵ سال دارد و ۵ سال است مشغول هنر نقاشی است. بیشتر تابلوهایش در زمینه فرهنگ، طبیعت، میوه، درخت و گل است. وی در مصاحبه با خبرگزاری فرات به مواردی از جمله اهداف هنریش، اهمیت حمایت والدین از فرزندان هنرمند خود و اعتماد به‌نفس هنرجویان و هنرمندان زن در نمایش استعدادهایشان پرداخت.

مونا زبیر گفت که از سن ۱۰ سالگی به هنر نقاشی روی آورده و در این ۵ سال هیچ دوره خاصی نرفته و استاد خاصی هم نداشته و آنچه انجام داده بر مبنای ذوق و قریحه‌ی شخصی خودش بوده است.

نامبرده افزود که بیشتر به مناظر طبیعی و فرهنگی علاقه دارد. مونا زبیر گفت که بدون دودلی تابلوهایش را در نمایشگاهها نمایش می‌دهد که بیشتر آن شامل مناظر طبیعی، گل و میوه است و افزود: «در حال حاضر این دست تابلوها خریدار بیشتری دارد، زنان ترجیح می‌دهند که دیوار منازل را با این تابلوها مزین کنند. زیرا زنده و گرم‌اند.»

مونا گفت: «پیش از من برادرم نقاشی می‌کشید؛ اما به‌دلیل اینکه دانشجو بود، از هنر دور شد. من به کارهایش نگاه می‌کردم و از وی الهام می‌گرفتم. کسی مرا آموزش نداده و با اعتماد به‌نفس و پشتکار به سطح کنونی رسیده‌ام. از والدینم بسیار ممنونم که همیشه حامی من بوده‌اند.»

مونا زبیر عنوان داشت که اظهارنظرهای منفی و سردکننده اطرافیانم بر من تاثیر نگذاشت. من در شبکه‌های دیجیتال به معرفی آثارم پرداختم و موجب شد تا آشنا و اطرافیانم تابلوهایم را در منازل خود نصب کرده و بیشتر شناخته شوم.

مونا به دختران بااستعداد توصیه نمود تا از نمایش آثار هنری خود شرم نداشته باشند. ابتدا در میان نزدیکان خود به معرفی آثار هنریشان بپردازند و به‌تدریج کارهای خود را بشناسانند. بدین شیوه اعتماد به‌نفس آنان بالاتر رفته و در سطح شهر و دیار خود شناخته می‌شوند.