تدارکات فستیوال تئاتر میتان آغاز شد

رومَت بَکو کارگردان و مسئول تدارکات پنجمین فستیوال تئاتر میتان اعلام داشت که آنان در شرایطی بسیار سخت درصدد انجام فعالیت هنری برای جامعه‌اند و از همه برای شرکت در آن دعوت نمود.

تدارکات پنجمین فستیوال تئاتر میتان در کانتون‌های عفرین و شهبا با شعار «به امید بازگشت هر چه زودترمان» آغاز شد. «میتان» ادامه یک فعالیت هنری ۱۰ ساله است که امروز با هدفِ نشر پیام "تداوم زندگی و مقاومت" توسط گروهی از جوانان عفرین و شهبا در حال تدارک است. پیام آنان این است: «قطعا برای نسل‌های آتی این تئاتر در عفرین آزادشده برگزار می‌شود». فستیوال میتان از سال ۲۰۱۴ با هدف شناساندن هنر خاص کانتون عفرین آغاز شد.

رومت بکو کارگردان تئاتر و مسئول تدارکات فستیوال میتان گفت: «شرایط سخت زندگی در شهبا در میان بمباران و محاصره، عزم و اراده آنان را تقویت کرده است. ۷ تئاتر نمایش می‌شود. به کانتون‌های مختلف روژآوا دعوتنامه فرستاده‌ایم و از شهر کرکوک در باشور کوردستان نیز مهمان خواهیم داشت. سعی می‌کنیم از سایر بخش‌های کوردستان نیز پذیرای مهمان باشیم. بسیار مفتخر می‌شویم هنرمندان هر ۴ بخش کوردستان را در عفرین به هم برسانیم.»

بکو در پایان گفت: «با وجود سختی شرایط زندگی در اینجا، برگزاری چنین فستیوالی یک کار ارزشمند است و برای دادن امید به افراد و رهایی از موانع ذهنی ناشی از شرایط عینی، مفید است. سعی می‌کنیم رنج‌های مردم‌مان را با تئاتر نمایش دهیم و به آنان امید استقامت بدهیم.»