تصویر

دولت اشغالگر ترکیه ذهنیت کوردها را هدف قرار می‌دهد

اعتراضات به قتل روزنامه‌نگاران مطبوعات آزاد ادامه دارد. خانواده شهدا و کارکنان مطبوعات در این رابطه می‌گویند: «این حملات به معنای شکست حکومت اقلیم کوردستان و هدف قرار دادن ذهنیت کوردها توسط دولت اشغالگر ترکیه است.»

واکنش‌ها و اعتراضات به قتل دو روزنامه‌نگار مطبوعات آزاد، شهید گلستان تارا و شهید هیرو بهاالدین که در ۲۳ اوت در منطقه سیدصادق از توابع استان سلیمانیه مورد حمله هوایی پهپاد مسلح ارتش اشغالگر ترکیه قرار گرفتند و به شهادت رسیدند، ادامه دارد.

در این باره پدر شهید هَلمَت دِرَلوک کاظم با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد و گفت: «دولت اشغالگر ترکیه مغز(ذهنیت) و ستون فقرات کوردها که مطبوعات آزاد است را هدف قرار می‌دهد تا ما را ساکت کند. کسانی را که واقعاً جامعه به آنها نیاز دارد به قتل می‌رساند. ولی این مرگ واقعی نیست، مرگ واقعی زمانی است که در برابر این اعمال سکوت کنیم. قلب مردم کورد در برابر اشغالگری پر از آتش است اما مقامات کورد اجازه نمی‌دهند مردم موضع خود را نشان دهند.»

وی در مورد پاراستن (سرویس استخباراتی) حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) نیز با بیان اینکه پاراستن بر ضد مردم خود است، گفت: «مردم باید موضع خود را نسبت به پ‌دک نشان دهند. نباید اجازه داد که اینگونه شریک دشمن و خیانت شوند. پیام من برای همه این است که در برابر اشغالگری سکوت نکنید و موضع خود را نشان دهید.»

سنور رحمان، روزنامه‌نگار مطبوعات آزاد نیز در این باره تصریح کرد: «به قتل رساندن این شهدا در باشور کوردستان مربوط به شرایط سیاسی و به معنای شکست ۳۳ سال مدیریت کوردستان است. ما دو شهید از دست دادیم، اما هزاران روزنامه‌نگار آزاد با شور و نشاط بیشتری به جای آنها ادامه داده و کارشان را ادامه خواهند داد.»