پ.د.ک برای محافظت از پایگاه‌های اشغالگران ترک در شلادزه ٣ هزار پیشمرگ را گسیل کرد

پس از قتل غیرنظامیان کورد شهروندان جنوب کوردستان درصدد کنترل پایگاه‌های رژیم اشغالگر ترک بودند، حزب دمکرات کوردستان برای جلوگیری از قیام خلق علیه اشغالگران و محافظت از پایگا‌ه‌های ترکیه ٣ هزار پیشمرگ را به منطقه روانه کرد

گزارش‌های دریافت شده از شلادزه حاکی از تدارک قیام علیه نظامیان رژیم اشغالگر ترک است. پ.د.ک از شب گذشته تا کنون حداقل ٣ هزار پیشمرگ را به منطقه روانه کرده است تا در صورت قیام مردمی به سرکوب خلق بپردازند.

اغلب نیروهای اعزام شده به شلادزه در اطراف پایگا‌های ارتش ترک در شلادزه، بامرنی و آمیدی مستقر شدند. همچنین تعداد زیادی در میدان‌ها و خیابان‌های شلادزه مستقر شدند تا به سرکوب مردم بپردازند. تصاویر دریافتی حاکی از استقرار پیشمرگ‌های پ.د.ک در جاده‌ها و خیابان‌های شهر شلادزه است.

پ.د.ک پس از آن جو نظامی را در شلادزه حکمفرما کرد که دولت ترک چندین شهروند را به قتل رساند. فعالان شلادزه سه روز به پ.د.ک مهلت دادند به خواسته‌های آنان عمل کند.

ارتش اشغالگر ترک روز ٢٠ ژوئن در حمله به غیرنظامیان دو خودرو را بمباران کردند و چهار جوان را به شهادت رساندند. دیمان عمر اورماری یکی از جانباختگان جوانی است که سال گذشته در قیام خلق شلادزه علیه پایگاه سیری در این شهر شرکت کرده و روی یکی از نفربرهای ارتش ترک عکس گرفته بود. قتل این جوان در بمباران ٢٠ ژوئن نشان می‌دهد که آگاهانه و در سناریویی از قبل طرح شده هدف قرار گرفته است.

    | بیشتر بخوانید ....
    ♦ دیمان عمر، جوان میهن‌دوست شلادزی با نقشه قبلی شهید شده است
    ♦ جوانان شلادزه: دوباره به خیابان‌ها می‌آییم!

اهالی شلادزه پس از شهادت چهار فرزند خود سه روز به پ.د.ک مهلت داده بودند تا به سه خواسته آنان عمل کنند.

خواسته‌های آنان به این شرح است؛

-پایگاه‌های دولت اشغالگر ترک در شلادزه و آمیدی تخلیه شده و نظامیان ترک از آنجا اخراج شوند.

- افرادی که سال گذشته در قیام خلق شلادزه از سوی پ.د.ک بازداشت شده بودند آزاد شوند.

- جاده روستاهای منطقه ریکان که از سوی پ.د.ک ممنوع گردیده‌اند بازگشایی شوند و بمباران این منطقه از سوی ترکیه متوقف شود.

ژوئن ٢٠١٩ هواپیماهای جنگنده ترک اطراف زاپ و دیرالوک را بمباران کردند و در آن حملات نیز پنج شهروند به شهادت رسیدند. خلق شلادزی در محکومیت این جنایت به قیام برخاست و پایگاه ترکیه در این منطقه را به کنترل خویش درآورده و آنرا به آتش کشیدند.