تصویر

ارتش اشغالگر ترکیه روستاهای باشور کوردستان را آتش می‌زند

بدلیل بمباران‌های ارتش اشغالگر ترکیه در روستاهای بسیاری آتش‌سوزی ایجاد شده است. پ‌د‌ک از شهروندانی که می‌خواهند با امکانات ساده خود آتش را خاموش کنند، جلوگیری می‌کند.

حملات اشغالگرانه ترکیه

ارتش اشغالگر ترکیه به شیوه‌ای سیستماتیک، روستاهای باشور کوردستان را آتش می‌زند. مدتی قبل روستاهای،‌ دَرگله، میسکا و بازه، واقع در منطقه بالای‌برواری گرفتار حریق شده بودند. از ۵ جولای به بعد روستاهای مِژِه، کوانه‌ مِژِه و سپینداره از توابع آمدیه بمباران می‌شوند و براثر آن منطقه در آتش می‌سوزد.

در نتیجه تلاش‌ و کوشش‌های اهالی محلی دیروز آتش تا حد زیادی کنترل شده بود. اما براثر بمباران‌های انجام شده در ساعات صبح امروز، زمین‌های کشاورزی و ارضی منطقه دوباره دچار حریق شدند.

آتش‌سوزی تا کنون خاموش نشده و هرچه می‌گذرد وسیع‌تر می‌شود. اهالی محلی در تلاشند که در آن مداخله کرده و آتش‌ را کنند اما حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌دک) از آنان جلوگیری می‌کند و نمی‌گذارد بیش از ۵-۶ نفر به این منطقه بروند. همچنین نمی‌گذارند که خودروها و  ابزار آتش‌نشانی در این آتش‌سوزی مداخله کنند. به همین علت آتش‌سوزی در این منطقه به سرعت در حال گسترش به سوی مرکز روستاها می‌باشد و گام به گام به سوی مرکز شهر نیز در حال پیشروی است.

مسئولان پ‌د‌ک تنها به تماشای آتش‌‌سوزی نشسته‌اند و از کسانیکه قصد مداخله در آتش‌سوزی را دارند جلوگیری می‌کنند. زمانیکه آتش‌سوزی در منطقه،‌ کنترل می‌شود،‌ دولت ترکیه مستقیما دوباره این منطقه را بمباران می‌کند و دوباره آتش‌سوزی رخ می‌دهد. مهمترین مسئله اینست که بمباران از تپه آمدیه که پ‌د‌ک و ارتش ترکیه در آن مستقر هستند، انجام می‌شود.