رئیس ی‌ن‌ک به کنگره پ‌ی‌د پیام داد

بافل جلال طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کوردستان (ی‌ن‌ک) در پیامی به دهمین کنگره حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) بر اهمیت کار مشترک تاکید کرد.

دیروز دهمین کنگره حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) با شعار «با هم برای تحقق آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، تقویت اداره خودمدیریتی و ساختن سوریه دموکراتیک» در دومین روز خود در حسکه ادامه یافت. در دومین روز کنگره، به جای صالح مسلم و آسیه عبدالله، پروین یوسف و غریب حسو به عنوان روسای مشترک پ‌ی‌د برگزیده شدند.

در همین راستا بافل جلال طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کوردستان پیامی را به دهمین کنگره حزب اتحاد دموکراتیک فرستاد.

پیام بافل طالبانی به این شرح است:

«رفقای عزیز حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) به مناسبت دهمین کنگره حزب مبارز شما، به نام خود و اتحادیه میهنی به شما تبریک می‌گویم و برای شما آرزوی سعادت و موفقیت دارم.

کنگره شما در شرایط حساسی برگزار شد، زیرا منطقه ما و خاورمیانه با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند و بیش از هر زمان دیگری نیازمند هماهنگی و کار مشترک برای حفظ حقوق و دستاوردهای میهنی خود هستیم.

ما معتقدیم هیچ مشکلی وجود ندارد که از طریق گفتگو حل نشود؛ گفتگو بهترین گزینه برای حل مسالمت آمیز تغییراتی است که در راه است. همانطور که می‌گوییم صلح و ثبات در خاورمیانه بدون حل مسئله کورد نمی‌تواند محقق شود. امیدواریم همه طرف‌ها به میز گفتگو بازگردند و به دستاوردها و کار مشترک ایمان داشته باشیم.

سروران در کنگره حزب اتحاد دموکراتیک، مطمئن هستم که شما در این آزمایش نیز موفق خواهید شد. امیدواریم پیشنهادات و تصمیمات شما در خدمت اهداف عالی خلق کورد و زندگی مشترک همه مردم باشد.»