بایندر‌: سرنوشت خلق کورد مرتبط آزادی عبدالله اوجالان است

ریاست مشترک کل دب‌پ، کسکین بایندر اعلام کرد که بزرگترین مانع در مقابل رهیافت، سیاست‌های تحمیل انزوا است و گفت‌:‌‌ ‌«تفکرات،‌ اندیشه، نظریات رهبر عبدالله اوجالان برای تمام خلق‌ها و خاورمیانه، یگانه چاره است.‌»

ریاست مشترک کل حزب مناطق دمکراتیک ‌(دب‌پ‌)، کسکین بایندر در چارچوب کنش‌های سازماندهی حزبش، در ازمیر با نمایندگان بسیاری از احزاب و نهادها دیدار و جلساتی انجام داده است. سخنگوی سازماندهی کل حزب دمکراسی و برابری خلق‌ها ‌(دم پارتی) وزیر پارلاک، ریاست مشترک فدراسیون جمعیت‌های حمایت حقوقی از خانواده‌های زندانیان و محکومین MED ‌(MED TUHAD-FED)‌) کَرَم جانپولات، اعضا و مدیران د‌ب‌پ و دم پارتی در این جلسه مشارکت کردند.

بایندر در جلسه‌ای که با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا و قربانیان برگزار شد، سخنرانی کرد و اعلام نمود که منطقه اژه و ازمیر از جنبه‌ مبارزاتی شهرهای مهمی هستند. بایندر، اشاره کرد که ترکیه و چهار بخش کوردستان در حال گذار از برهه مهمی هستند و گفت‌‌: ‌«دولت ترکیه مقطع جدیدی را در پیش گرفته است. با ادامه‌دادن نقشه اصلاحات شرق تلاش می‌کند که خاک و زبان کوردها را از بین ببرد. دو روز قبل در شهر سلیمانیه براثر حمله پهپادی ترکیه، ۲ زن به قتل رسیدند. ما این حملات را محکوم می‌کنیم. در شخص شخصیت هر دو رفیق زن، یاد تمام شهدای کوردستان را با احترام گرامی می‌داریم. در سال ۲۰۱۴ ترکیه با مبارزه آزادی کورد و کوردستان اعلام جنگ کرد. به همین علت حکومت قاتل و فاشیست، دشمنی خود با مبارزه کوردها را ادامه داد.‌»

‌«علیه انزوای تحمیلی باید با تمام نیروی خود مبارزه کنیم»

بایندر بیان کرد که علیرغم تمام فشارها، مبارزه نه تنها در کوردستان بلکه در تمام جهان تداوم دارد و گفت‌: ‌«مادران،‌ زنان، جوانان در همه‌جا به مبارزه خود ادامه می‌دهند و تاریخ، قهرمانی آنان را به نگارش درمی‌آورد. مبارزه‌ای که نه تنها علیه ترکیه بلکه علیه تمام دوئل هژمونیک، فاشیست، قاتل و اینگونه نیروهایی،‌ اجرایی شده ۵۰ سال است که سر پا می‌باشد. این مبارزه به تمام جهان اشاعه یافته و برای تمام خلق‌های ستم‌دیده به چاره مبدل شده است. از آفریقا تا آمریکا و تا اروپا، خلق‌هایی که در سراسر خاورمیانه، صلح و آزادی را می‌خواهند، به مبارزه آزادی کوردها می‌نگرند. سرنوشت این مبارزه در دستان خلق کورد است، از جنبه ارتقا دادن مبارزه، عملکردی که از خود نشان می‌دهیم مهم است. به مثابه خلق کورد در ازمیر، ترکیه و در همه جا، ما مبارزه آزادی و دمکراسی را ادامه خواهیم داد. هیچ نیرویی، جنگ و دشمنی حتی برای یک لحظه هم نمی‌تواند خلق کورد را از این مبارزه جدا کند.‌»

بایندِر توجه‌ها را به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف داشت و بیان کرد که انزوای تحمیلی، مهم‌ترین ابزار حکومت آک‌پ‌ و م‌ه‌پ برای جنگ است. بایندر اعلام کرد که باید علیه انزوای تحمیلی با تمام نیروی خود باید مبارزه کرد و اینگونه به سخنان خود ادامه داد‌: ‌«امروز در ترکیه و کوردستان بحرانی سیاسی و اقتصادی وجود دارد. تمام تاثیرات این بحران‌ها را ما همه تجربه می‌کنیم. بزرگترین مانع در مقابل رهیافت این بحران‌ها،‌ سیاست‌های انزوای تحمیلی است. ما به مثابه کسانیکه با این بحران‌ها روبر هستیم، باید به سیاست‌های جنگ‌‌افروزانه و دشمنانه 'نه' بگوییم. باید قبل از هرچیزی علیه سیاست‌های تحمیل انزوا اعتراض کنیم و به سوی امرالی برویم، به سوی رهبر عبدالله اوجالان روانه شویم. تفکرات،‌ اندیشه، نظریات رهبر عبدالله اوجالان برای تمام‌خلق‌ها و خاورمیانه،‌ یگانه چاره است. باید تمام کوردها برای رهبر، رهایی، خاک،‌ زبان و موجودیت خود، به آن سیاست‌ها اعتراض کنند. اگر انزوای تحمی از میان برداشته شود، برای ترکیه هم حیاتی دمکراتیک عملی خواهد شد.‌»

‌«سرنوشت ما مرتبط با آزادی اوجالان است»

بایندر از وضعیت همدستی حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) با دولت ترکیه نیز بحث به میان آورد و سخنان خود را چنین به پایان رساند‌: ‌«خوب بدانید که صدسال است رگ‌‌های خیانت هیچ نتیجه‌ای بدست نیاورده‌اند. امروز پ‌د‌ک تلاش می‌کند که با رگ‌های خیانت ، به نتیجه برسد. اما از باکور تا اروپا، کوردها مبارزه اجتماعی دمکراتیک خود را عملی می‌کنند. خلق کورد پایبند به تفکرات اوجالان است. سرنوشت ما مرتبط با آزادی اوجالان است. مُرده‌باد خیانت،‌ زنده‌باد پیروزی.»

پس از سخنرانی بایندر، جلسه‌ با انجام نشستی مطبوعاتی ادامه پیدا کرد.