کُن-مَد در ارتباط با اخلال‌گری‌ها به خلق کورد و سازمان‌های‌ آن هشدار داد

پس از حملات نژادپرستانه در بلژیک، کُن-مَد در رابطه با «اخلال‌گری‌های داخلی و خارجی» به خلق کورد و سازمان‌های آن هشدار داد.

کنفدراسیون جامعه‌ی کوردستانی‌ها در آلمان (کُن-مَد) بیانیه‌ای مکتوب را منتشر کرد و اعلام نمود، در سال ۲۰۲۳ با شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل‌سیاسی برای مسئله‌ی کورد» دوره‌ای مهم و هدفدار را آغاز کردند، لازم است خلق کورد در رابطه با اخلال‌گری‌ها هوشیار باشند.»

کُن-مَد به حملات نژادپرستانه‌ی بلژیک تاکید کرد و گفت: «قطعا این حمله اخلال‌گری برنامه‌ریزی شده‌‌ی دولت ترکیه و سازمان‌های اطلاعاتی بوده است. البته این چیزی طبیعی است در برابر این حملات از حقوق دمکراتیک خود استفاده کنیم و به اعتراض بپردازیم. همچنین باید چند نکته را روشن نماییم.»

کُن-مَد به این اشاره کرد، در مراسم نوروزی فرانکفورت اراده‌ی مشترک کوردهای چهار بخش کوردستان و مطالبه‌ی اتحاد خلق کورد به طور واضح مشخص شد، در ادامه گفته است: «در این مرحله، پیشرفت و دست‌آوردهای اجتماعی باعث شور و شوق و‌‌‌ نیروی بزرگی شد. برای کوچک کردن خلق کورد که مبارزات آزادی را پیش می‌برند، از تمامی تلاش‌های اخلال‌گرانه استفاده شده است.

حملات اخیر در بلژیک علیه کوردها که توسط سازمان اطلاعاتی دولت فاشیستی ترکیه صورت گرفت، به روشنی این حقیقت را ثابت می‌کند.»

کُن-مَد از خلق کورد و سازمان‌هایش درخواست کرده است که در دام این تلاش‌های اخلال‌گرانه نیفتند و گفت: «قطعا خلق ما در برابر تمامی تلاش‌های پلید علیه آن‌ها ساکت نخواهند شد و پاسخ لازم را خواهند داد. اما این کار را بر اساس حدود و معیارهای دمکراتیک و بدون فراتر رفتن از محدوده حمایت قانونی انجام خواهد داد.

به عنوان کُن-مَد بار دیگر از خلق خود می‌خواهیم در برابر حملات نژادپرستانه سکوت نکنند، همزمان در برابر تلاش‌های اخلال‌گرانه هوشیار باشند.