مادران شنبه: ما به بستگان ناپدید شده خود افتخار می‌کنیم

در کنش مادران شنبه، از سرنوشت کنعان بلگین که ۳۰ سال پیش در بازداشت دولت ترکیه برای همیشه ناپدید شد، پرسیده شد و پیام «ما به بستگان ناپدید شده خود افتخار می‌کنیم» داده شد.

مقاومت مادران صلح

مردم و مادران شنبه برای هزار و پانزدهمین بار در میدان گالاتاسرای تجمع کردند تا پیگیر سرنوشت بستگان خود باشند؛ کسانی که در زمان بازداشت توسط دولت ترکیه ناپدید شدند. این کنش همچنین با هدف محکوم کردم عاملین این جنایات و درخواست برای محاکمه آنها برگزار می‌شود.

در کنش این هفته از سرنوشت کنعان بلگین که در ۱۲ سپتامبر ۱۹۹۴ توسط نیروهای دولتی ترکیه در منطقه دیکمن آنکارا بازداشت و سپس ناپدید شد، پرسیده شد.

در این راستا بیانیه‌ای توسط سَبلا آرجان عضو کمیسیون پیگیری ناپدیدشدگان در بازداشت انجمن حقوق بشر شعبه استانبول خوانده شد. آرجان  اظهار داشت که صدها شهروند در ترکیه در نتیجه یک سیاست دولتی ظالمانه ناپدید شده‌اند.

برادر کنعان بلگین، عرفان بلگین نیز در این مراسم سخنرانی کرد. عرفان بلگین با اعتراض به محاصره پلیس اظهار داشت که به بستگان از دست رفته خود افتخار می‌کنند.

همچنین حنیفه یلدیز مادر مراد یلدیز که او هم تحت نظر دولت ناپدید شده بود صحبت کرد و پیگیر سرنوشت نارین گوران ۸ ساله که ۱۸ روز است ناپدید شده است، شد.