مراسم نوروز در شهر لندن با شعار آزادی و راه‌حل‌ در حال برگزاری است

کوردستانی‌های ساکن لندن پایتخت بریتانیا با شور و اشتیاق و با شعار آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد جشن نوروز را برگزار می‌کنند.

امروز با شرکت چندین هنرمند و تعداد کثیری از شخصیت‌های سیاسی کورد و بریتانیایی که دوست و حامی مسئله‌ی کورد هستند، مراسم جشن نوروز برگزار می‌شود.

این مراسم با شعار ‌’آزادی برای عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ سیاسی برای مسئله‌ی کورد’ برگزار می‌شود.

از صبح امروز کوردستانی‌ها به میدان برگزاری جشن نوروز رفته و با نمادها و پرچم‌های جنبش آزادی‌بخش کوردستان و شعارهایی مانند «ژن، ژیان، آزادی» میدان را آراسته‌اند.

این مراسم با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا آغاز شد و سپس آسو کمالی و سعید پیرسوس رؤسای مشترک انجمن خلق کورد مقیم بریتانیا به سخنرانی پرداختند.

در این مراسم کاترین وست نماینده‌ی پارلمانی حزب کارگران بریتانیا، جرمی کوربین سیاستمدار سرشناس بریتانیایی، سرباز هورامی استاندار لامبیس، احمد یلدرم نماینده‌ی اسبق پارلمان حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌پ) و چندین شخصیت دیگر کورد و بریتانیایی و دوستان انترناسیونالیست کورد به سخنرانی پرداختند.

همچنین دکتر کاوه کوردی در رابطه با تاریخ نوروز به سخنرانی پرداخت.

در این مراسم تعدادی از هنرمندان کورد از جمله بصر شاهین، نجم‌الدین غلامی و هوزان دینو‌ و برخی از هنرمندان دیگر و گروه پایکوبی به اجرا خواهند پرداخت و مراسم جشن با پایکوبی ادامه خواهد یافت.