ک‌ژ‌ک‌: از همدستی در نسل‌کشی کوردها دست بردارید

ک‌ژ‌ک گفت بصورتی آزادانه عرصه هوایی باشور کوردستان،‌ شنگال و روژاوا که به دولت ترکیه تحویل داده می‌شود، اینکار همدستی در نسل‌کشی کوردها است و نیروهای بین‌المللی را فراخواند که از همدستی برای نسل‌کشی کوردها دست بردارند و هر کسی علیه نسل‌کشی موضع‌گیری کند.

شورای هماهنگی کنفدرالیسم زنان کوردستان ‌(ک‌ژک) در رابطه با حملات دولت اشغالگر ترکیه که در ساعات صبح امروز در منطقه سیدصادق سلیمانیه به یک خودروی روزنامه‌نگاران که براثر آن ۲ زن کورد روزنامه‌نگار شهید شدند، بیانیه داد.

این بیانیه به شرح زیر است‌:

‌«در ساعات صبح امروز زحمتکشان کورد مطبوعات آزاد، گلستان تارا و هیرو بهاالدین براثر حمله پهپادهای مسلح دولت ترکیه به قتل رسیدند. قبل از هرچیزی ما این حمله ناجوانمردانه و نفرت‌آمیز را محکوم می‌کنیم، به خانواده‌ها، کارکنان مطبوعات آزاد و خلق خود تسلیت می‌گوییم. ما قول می‌دهیم که با یاد گلستان تارا و هیرو بهاالدین در مبارزه زنان، به مثابه قهرمانان زن در جهان آزاد زندگی کنیم. شفای عاجل را برای ریبین و دیگر مجروحان خواستاریم.

بدلیل اینکه برضد حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه باشور کوردستان، برخورد و اعتراضات لازمه انجام نمی‌شود، این حملات سیستماتیک شده‌اند. گروه‌های ایجاد صلح اجتماعی اعلام کردند که در میان‌ سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۴ براثر حملات ترکیه ۳۴۴ نفر جان خود را از دست دادند، ۳۵۸ نفر نیز مجروح شدند و در نتیجه این حملات بیش از ۱۷۰ روستا خالی از سکنه شدند. در عین‌حال در روژاوا و شنگال، نیروهای خودمدیریتی دمکراتیک و غیرنظامیان به قتل می‌رسند، در باکور کوردستان علیه زبان کوردی جنگی به راه افتاده است. کنسبت همه‌جانبه نسل‌کشی را علیه تمام کوردها به اجرا درآورند.

با پیمان‌نامه آنکارا-بغداد در روز ۱۸/۸/۲۰۲۴ توافق‌نامه‌ای جدید برای نسل‌کشی کوردها به اجرا درآمد. چیزی که این پیمان‌نامه را از دیگر پیمان‌نامه‌های مشترک نیروهای قاتل جدا می‌کند این است که برای اولین بار یک حزب به اصطلاح کورد، مستقیما در این توافق‌نامه جای می‌گیرد. پ‌د‌ک برای اینکه نیروهای قاتل در این پیمان‌نامه توافق کنند در نقش وزیر روابط خارجی ترکیه ظاهر شده و سپس پیمان‌نامه پاکسازی نیروهای خوددفاعی شنگال ی‌ب‌ش-ی‌ژ‌ش و بستن مطبوعات آزاد را اجرایی کرد. بدین شکل حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) زمینه حملات و نسل‌کشی جدید را ایجاد کرد. گلستان تارا و هیرو بهاالدین در نتیجه این پیمان‌نامه به قتل رسیدند.

باید خلق‌ما و افکار عمومی ارجمند بداند که این پیمان‌نامه نسل‌کشی جدید، تنها علیه جنبش آزادی نمی‌باشد. نقشه نسل‌کشی با هدف اینکه گام به گام فدراسیون باشور کوردستان را از بین ببرد، به روژاوا و شنگال حمله کند و درهمه جای جهان علیه کوردها این حملات قتل‌عام‌گرایانه را عملی کند، اجرایی شده است. یک پیمان‌نامه الجزایر جدید و یک وضعیت جدید انفال وجود دارد. بدلیل اینکه جنبش آزادی را مانعی در مقابل این نسل‌کشی می‌بینند، مستقیما به جنبش آزادی حمله می‌کنند. هدف حمله‌های اشغالگرانه که با همدستی ترکیه-پ‌د‌ک علیه گریلاها انجام می‌شود، پروژه نسل‌کشی میثاق ملی، موصل-کرکوک را نیز دربرمی‌گیرد. بدین معنا دولت عراق، کرامت و آینده خلق‌های عراق را به دولت ترکیه فروخته است.

بر همین اساس ما خلق خود و افکار عمومی دمکراتیک را فرامی‌خوانیم که علیه خیانت و نسل‌کشی، موضعی انقلابی نشان بدهند. فراخوان ما برای جامعه بین‌المللی اینست‌؛ آزاد بودن در عرصه‌هوایی باشور کوردستان،‌ شنگال و روژاوا را به ترکیه تحویل دادن، همدستی در نسل‌کشی کوردها است. ما آنان را فرامی‌خوانیم که از همدستی در نسل‌کشی دست بردارند و همگان را فرامی‌خوانیم که به جامعه بین‌المللی فشار بیاورند. باید هیچکس بر خلق کورد سیاست‌ورزی ناچیزانه، اعمال نکند و به نیروی خلق کورد بی‌اعتنایی نکند. خلق کورد نیرومندتر از هر زمان دیگر،‌ پیمان‌نامه نسل‌کشی را شکست خواهد داد، دیکتاتوری را متلاشی کرده و آنان را دادگاهی خواهد کرد.‌»