ک‌ژ‌ک: حملات علیه زنان کورد یک سیاست خصمانه است

کوردیناسیون ک‌‌ژ‌ک اعتراض شدیدی را به حملات علیه زنان کورد نشان داد و اعلام نمود: «به ویژه حمله به زنان کورد به سبب زبان مادری یک موضع نامردانه و ریاکارانه است.»

کوردیناسیون کنفدرالیسم زنان کوردستان (ک‌ژ‌ک) بیانیه‌ای منتشر کرد و اعتراض شدیدی را به حملات علیه زنان کورد نشان داد.

حملات به صورت سیستماتیک از یک مرکز انجام می‌شود

بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

«در برابر موضع، مبارزه و مقاومت زنان که در مراسمات ۸ مارس در سطح منطقه‌ای و جهانی انجام شد؛ مرد-دولت-همکاران کورد که باهم متحد شده‌اند، علیه دست‌آوردهای زنان بر حمله متمرکز شده‌اند. به ویژه اعضا و پیروان سلیمان سویلو قاتل کوردها، عامل اصلی جنگ نسل‌کشی علیه کورد و جنگ ویژه است؛ حمله به دست‌آواردهای زنان کورد را به وظیفه‌ی خود قرار داده است. اگر مردم به خاطر داشته باشند، سلیمان سویلو در مقابل افکار عمومی به صراحت گفته بود، زنان در مبارزه و مقاومت خلق کورد تعیین کننده هستند و باید مورد حمله قرار بگیرند. واضح است که کسانی که به سیستم رهبری مشترک، نمایندگی برابر و همزیستی آزاد حمله می‌کنند، اعضای نژادپرست و فاشیست سیاست و ذهنیت دشمن زنان، کوردها هستند. این سیاست هجومی که مدتی است به صورت سیستماتیک و بر اساس بهانه‌های مختلف انجام می‌شود، در سال گذشته بیشتر سیستماتیک بوده و از یک مرکز اجرا می‌شود. این مرکز با همکاری کوردهای خودفروخته تحت نفوذ حزب عدالت و توسعه-حزب حرکت ملی/هوداپار/حزب دمکرات کوردستان با همکاری یک‌دیگر عمل می‌کنند.

حملات علیه زبان مادری انجام می‌شود

هزاران سیاستمدار و کنش‌گران زن کورد دستگیر شدند، از طریق مختلف مورد حمله قرار گرفتند، با سیاست شکستن اراده زندانی شده و در زندان‌ها اسیر شدند. زندان‌ها پر شدند. در برابر این نیز مقاومت زندانیان سیاسی در زندان‌ها به ویژه زنان قاطعانه ادامه دارد. در فعالیت‌های ۸ مارس نیروهای امنیتی ترکیه به زنان حمله کردند، شرکت‌ کردن در فعالیت‌های ۸ مارس را بهانه کردند و بار دیگر زنان را بازداشت کردند. از طریق این دستگیری‌ها که توسط مرکز جنگ ویژه سیستماتیک انجام می‌شود، قصد دارد مبارزات زنان و دست‌آوردهای زنان را تضعیف و غیرمؤثر کنند. در عین حال، زنان میهن‌دوست و انقلابی که می‌خواهند سیاست انجام دهند و در مبارزات آزادی‌خواهانه سازش نمی‌کنند، به بهانه‌ی ‘ندانستن کوردی’ و نقش برابری‌ طلبانه‌ی آن‌ها، به صورت سیستماتیک مورد هدف حملات سیاسی و قتل سیاسی قرار می‌گیرند. همچنین حملات جسمی و روانی نیز انجام می‌شود. دست‌آوردهای نمایندگی برابر، ریاست مشترک، وجود مجدد زبان مادری و استفاده از آن، دست‌آوردهایی هستند که هزاران زن برای آن خون داده و جان خود را فدا کرده‌اند. برای دست‌آوردها زحمات، فداکاری و مقاومت بزرگی وجود دارد. ارزش‌هایی نیستند که فدای سیاست‌های روزمره، خواسته‌های شخصی، منافع شخصی و ذهنیت مردسالاری شوند. تحت عنوان هر اسمی هم که باشد، باید از استفاده از زبان توهین‌آمیز و بحث در مورد این دست‌آوردها باید دست کشید، نباید از آن‌ها برای منافع و خواسته‌های شخصی استفاده کرد. دست‌آوردهای اشاره شده بی اهمیت نیستند، ارزش‌هایی نیستند که بتوان به راحتی در مورد آن‌ها بحث کرد. ما از تمامی طرف‌های شرکت کرده در این بحث می‌خواهیم که فوراً این ذهنیت و موضع را متوقف کنند و بر اساس وظایف و مسئولیت‌های خود به کار خود عمل کنند. تمامی انقلابیون و میهن‌دوستان کورد که از طریق نمایندگی برابر که در حال انجام وظیفه هستند باید مراقب این سیاست‌های دشمن باشند و در این دام نیفتند و موضع‌گیری نمایند. موضعی که از آن‌ها انتظار می‌رود بر این اساس است. به جز گسترش ‌ارتقاع دست‌آوردهای خلق کورد، به جز حفاظت از دست‌آوردها، به جز مقاومت و مبارزه هیچ موضوع ‌و دستور کار دیگری وجود ندارد.

زنان کورد حافظان زبان کوردی هستند

در میان کوردها آنهایی که زبان مادری و فرهنگ خود را به امروز رسانده‌اند، زنان کورد هستند. بنابراین حمله به زنان کورد در این زمینه نامردی و ریاکارانه است. مبارزات آزادی‌بخش زنان کوردستان اساسا بر پایه‌ی وفاداری به زبان مادری، سرزمین و میهن‌دوستی توسعه یافته است. زنان کورد در این زمینه دست‌آوردهای بزرگی به دست آورده‌اند، تلاش می‌کنند هر روز این دست‌آوردها را بیش از پیش افزایش دهند و رو به جلو حرکت کنند. در تمامی جبهه‌های مقاومت و مبارزه براساس این مسئولیت عمل می‌کنند. کسانی که در کنار دشمنی ایستاده‌اند که زبان و فرهنگ کوردی را انکار می‌کنند، به آن‌ها حمله می‌کنند، آن‌ها را نادیده می‌گیرند، موجب انحلال آن‌هاست، به زنان سیاستمدار کورد حمله می‌کنند، این یک سیاست خصمانه و غیرقابل قبول است. هدف اصلی این حملات تضعیف دست‌آوردهای سیاسی زنان و خلق کورد است، تلاش برای تجاوز به دست‌آوردها است.

در برابر حملات جنگ ویژه علیه زنان که هر روز به طور سیستماتیک افزایش می‌یابد، ما می‌بینیم که خلق ما، زنان کورد و ترک موضع لازم را از خود نشان نمی‌دهند و این موضوع انتقاد می‌کنیم. در برابر کسانی که به دست‌آوردهای زنان تجاوز می‌کنند، باید موضعی قوی نشان داد. همین موضع باید نسبت به دستگیری و زندانی کردن نشان داده شود. اگر نتوانیم جلوی این حملات همه‌جانبه‌ی کنونی را بگیریم، قتل‌عام زنان بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

باید موضع نشان داده شود

همچنین درخواست ما از مردانی که به آزادی زنان اعتقاد دارند این است که در کنار مبارزات آزادی‌خواهانه‌ی زنان بیاستند. در برابر این سیاست قتل‌عام و حملات موضع‌گیری کنند.

حمله علیه هویت و نیروی دمکراتیزه کردن سیاست است. جوهر دفاع و ترویج سیاست دمکراتیک زنان است.

در مقابله و بی‌تأثیر کردن این حملات، مبارزه‌ی سازمان‌یافته زنان تعیین‌کننده است و مهم است که تمامی نیروها و جناح‌های دمکراتیک موضع خود را در حول جنبش سازمان‌یافته‌ی زنان نشان دهند. زنان مانند دیروز، امروز نیز از فرهنگ و زبان مادری و حیات آزاد و دمکراتیک دفاع خواهند کرد.»