ک‌ژ‌ک از کوردها درخواست نمود تا به اراده‌ی خود رای دهند

کوردیناسیون ک‌ژ‌ک طی بیانیه‌ای در رابطه با هفته‌ی قهرمانی قول داد که خط‌مشی پیروزی را گسترش دهند. ک‌ژ‌ک به انتخابات ۳۱ مارس توجه کرد و از کوردها درخواست کرد: «تحت هر شرایطی باید به اراده‌ و مدیریت خود رای دهند.»

کوردیناسیون کنفدرالیسم زنان کوردستان (ک‌ژ‌ک) به مناسبت هفته‌ی قهرمانی بیانیه‌ای مکتوب را منتشر کرد و قول داد که خط‌مشی پیروزی را گسترش دهند.

کوردیناسیون ک‌ژ‌ک در بیانیه‌ی مکتوب خود اعلام کرده است:

«مشعل قهرمانی رفیق مظلوم دوغان که در روز نوروز در زندان تاریک آمد آن را روشن نمود، راه کوه‌های کوردستان را نیز روشن کرد. در ۱۵ اوت فرمانده ماهسوم کورکماز این مشعل را در کوه‌های کوردستان بالا برد و روشن نمود. این مشعل، که از طریق قهرمانی شعله‌ور شد، ترس، مرگ، بی‌هویت بودن و بردگی را از بین برد و شجاعت و حیات آزاد و هویت آزادی را خلق کرد. فرمانده ماهسوم کورکماز که در ۲۸ مارس به شهادت رسید و به کاروان شهدا ملحق شد، اتحاد بین زندان‌ها و کوه‌های آزاد کوردستان را نشان داد و این اتحاد را در کوردستان نهادینه کرده است و آن را به خط‌مشی آزادی تبدیل کرد. به همین سبب در تاریخ مبارزات ما ۲۱ تا ۲۸ مارس به عنوان هفته‌ی قهرمانی شناخته شده است. شجاعت و فداکاری در شخصیت ده‌ها هزار شهید ما سر برآورده و این خط‌مشی، حقیقت خلق و زنان مقاومت کننده و قیام کننده را ایجاد نموده است. در شخصیت فرمانده ماهسوم کورکماز که در ۲۸ مارس به شهادت رسیده است، با احترام و قدردانی یاد تمامی شهدای قهرمان خود را گرامی میداریم و قول می‌دهیم‌ که در کوردستان پیروزی و قهرمانی را در خط‌مشی مبارزه گسترش و ترویج دهیم.

این خط‌مشی قهرمانی امروزه به قوی‌ترین شکل با مقاومت بی‌نظیر رهبر آپو، در خط‌مشی گریلایی مدرن و حرفه‌ای نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) و یگان ‌های زنان آزاد-استار (یژااستار) با انجام عملیات‌های موفقشان برجسته شده است. ما هفته‌ی قهرمانی را به رهبر آپو، که همیشه در زندان امرالی با مقاومت بزرگ خود راه ما را روشن می‌کند، به نیروهای قهرمان ه‌پ‌گ و یژااستار، به خلق میهن‌دوست ما که به کوه‌ها و گریلاها پیوسته‌اند، به زنان کورد و رفقای انقلابی-دمکرات تبریک می‌گوییم. در قرن بیست و یکم خط‌مشی که سرنوشت کورد و زنان را از نظر آزادی مشخص می‌کند، خط‌مشی افکار و رهنمودهای رهبر آپو است.

ماه مارس ۲۰۲۴ با پیروزی ۸ مارس و نوروز مهر خود را بر سال ۲۰۲۴ حک کرد. خلق میهن‌دوست ما، مادران، زنان و جوانان به طور واضح موضع خود را علیه فاشیسم و ستم نشان دادند. خلق ما، در خط‌مشی قهرمانانه‌ی مظلوم‌ دوغان‌ها‌، ساراها و ماهسوم کورکمازها، با صدایی بلند و رسا در تمامی مناطقی که کوردها در آن زندگی می‌کنند، پیوند خود را به حیات آزاد نشان دادند. خلق ما و زنان کورد یک‌بار دیگر با بهترین شکل ممکن به همگان و دوستان و دشمنان نشان دادند که در راه خط‌مشی رهبر آپو و شهدای قهرمان گام برمی‌دارند و به مبارزه ادامه خواهند داد.

اکنون نیز با ارتقا و گسترش خط‌مشی عگیدها و رساندن آن به دوره‌ای جدید، وظیفه‌ داریم فاشیسم حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ)-حزب حرکت ملی (م‌ه‌پ) را شکست دهیم. در تمامی مناطق کوردستان و هر کجا که در آن کوردها زندگی می‌کنند با گسترش تشکیلات و پیوند خود به این اهداف و مقابله با فاشیسم، بامعناترین و قوی‌ترین پاسخ برای شهدای قهرمان ما، به رهبر آپو و مقاومت گریلاهای ماست.»